Hej jag har ett tvåbilsgarage med ett utehus byggt ovanpå garaget, garaget ligger helt i sutteräng, så utehuset är tillgängligt från markplan.
Byggt i ytong vad jag förstår men den kommer igenom en hel del vatten speciellt på våren.
Det bildas kondens i ute huset på våren..det droppas smått på våren från taket pga utav detta. Ute huset är inte uppvärmt och jag tänker inte heller göra detta.
Huset ovanpå verkar vara byggt senare än garaget (hittat ritningar från 81 på huset ovanpå. garaget från 69) Där har dom laggt träreglar direkt ovanpå papp och sedan lagt spånskivor som golv, sedan byggt en byggnad runt detta. Såklart golvet ruttnar. Verkar ha hållt i ca 30 år men måste nu bytas.
Jag har tagit bort alla spånskivor och konstaterar snabbt att vissa träreglar är helt ruttna och behöver bytas ut, fråga vad ska jag ha istället för dessa träreglar? Nivells golvsystem är på tok fördyrt för detta, finns det inga distanser typ utav plast man kan köpa och lägga reglarna ovanpå detta? eller ska man använda lecablock /reglar sedan trall ovanpå? Trall tänkte jag lägga som golv..mera bekymrad om vilka distanser jag skall välja.
vad finns det för alternativ?
mvh
David