Hej!

Intresserad av att installera en utedusch till fritidshuset. El finns (16A), inget rinnande vatten. Placering av dusch på fasaden till ett litet kall-förråd. Så finns plats under tak för t.ex. VVX / Genomvärmare samt tank. Duschen kommer främst att användas när det är plusgrader, skulle det finnas möjlighet att koppla in under vintern och kombinera med t.ex. framtida bastubygge så vore det toppen, behövs förberedelser tar jag gärna input. Komplicerar det mycket, skippas detta.

Utedusch monterad på ett träförråd med badhandduk och gummistövlar utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alternativ 1 - Eldrivet med värmeväxlare (Storlek 30-50l ? ), pump mellan växlare och vattentank.
Alternativ 2 - Eldriven genomföringsvärmare, pump, vattentank. Typ som denna fast elektrisk, några alternativ? https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...vattenberedare/genomstromningsvarmare-004576/
Alternativ 3 - Campinglösning

Vill gärna komma undan så billigt som möjligt men även funktionellt, så idéer, konkreta materiell etc. uppskattas samt inköpsställen.
Gällande installation vill jag gärna göra detta själv, var kan jag hitta bra instruktioner för detta antingen video/text ?

Tack på förhand

Redigerat:
  • Gilla
Fillemano43
  • Laddar…
Ingen som gjort någonting liknande och/eller har jag missat någon snarlik tråd?

Jag panikbygger en i veckan för att kunna bo ojuste när badrummet måste göras om.

Kopplar den på trädgårdsutkastaren och sen 30m pem slang med en T koppling och en varmvattenberedare från Biltema för 1500kr.

tycker inte om att värma mitt vatten med gasol som genomströmsberedaren från jula använder

• Gilla
Chalet
  • Laddar…
C Chalet skrev:
Ingen som gjort någonting liknande och/eller har jag missat någon snarlik tråd?
Du har pm

• Gilla
Chalet
  • Laddar…
Q Qaniel skrev:
Jag panikbygger en i veckan för att kunna bo ojuste när badrummet måste göras om.

Kopplar den på trädgårdsutkastaren och sen 30m pem slang med en T koppling och en varmvattenberedare från Biltema för 1500kr.

tycker inte om att värma mitt vatten med gasol som genomströmsberedaren från jula använder
Intressant! Hur skulle du ha gjort om du inte hade trädgårdsutkastaren?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.