411 läst ·
6 svar
411 läst
6 svar
Utedelen går bara en liten stund.
Har en äldre Mitsubishi luftvärmepump som gått i typ tre veckor nu utan problem, men i morse så kändes det som att det bara blåste lite ur den o jag tänkte att jag kollar upp det när jag kommer hem.
Kallt i huset o fortfarande samma nästan lite svala ”bris” som kom ut innerdelen. Märker då att fläkten inte snurrar på utedelen o bryter då strömmen i några minuter. När jag sätter igång den igen så kör utedelen igång efter en stund, men när jag kommer ner efter en timma så är det samma sak igen. Spelar ingen roll om jag höjer tempen eller väljer högsta flökthastighet. Den vill liksom inte snurra igång på utsidan. Inget som sitter i vägen eller så.
Vad mer kan jag försöka? Eller är det bäst att börja titta på en ny?
Kallt i huset o fortfarande samma nästan lite svala ”bris” som kom ut innerdelen. Märker då att fläkten inte snurrar på utedelen o bryter då strömmen i några minuter. När jag sätter igång den igen så kör utedelen igång efter en stund, men när jag kommer ner efter en timma så är det samma sak igen. Spelar ingen roll om jag höjer tempen eller väljer högsta flökthastighet. Den vill liksom inte snurra igång på utsidan. Inget som sitter i vägen eller så.
Vad mer kan jag försöka? Eller är det bäst att börja titta på en ny?
När jag ställer upp temperaturen på Max (31 grader) och går ut o lyssnar på utedelen så låter det som att den drar igång eftersom hela delen börjar vibrera försiktigt, men själva ”propellern” går aldrig igång. Efter en liten stund slår den av för att försöka igen efter ett par minuter.
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Har du kollat så inget hindrar fläkten från att snurra?H hedde skrev:
Ta en smal pinne och kolla om du kan snurra fläkten, den brukar snurra ganska lätt.
Fläkten startar först och sen kompressorn.
blinkar dioden på utedelens kretskort eller lyser den med fast sken?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Fläkten går att snurra väldigt enkelt, men inte kollat kretskort. Får försöka ge mig på det imorgon då jag förstår att jag måste montera ner kåpan först?C Comfort Thomas skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Ta bort kåpan på höger sida där rör och el går in, titta in straxt ovanför elanslutningen så bör du se en diod.H hedde skrev:
Om den blinkar räknar du antalet blink innan det kommer ett kort uppehåll och sen blinkar den med samma antal igen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden