Hej,

Jag har en Nibe EVC 13 elpanna årsmodell 2006 med varmvattenberedare Nibe Compact. Vet ngn hur denna elpanna står sig gällande ekonomi kontra prestanda? Är det en dålig panna? Kan man kombinera med en utedel årsmodell 2020 eller är det mer ekonomiskt att byta hela pannan mot en luft/vatten värmepump.
 
En rask sökning ger att det är en helt vanlig elpanna, den gör värme i huset av elström.
Hur ekonomisk den är beror lite på installationen, blir det onödigt varmt någonstans i huset, hur mycket värme shuntas ut osv. All värme kommer direkt från/på elräkningen. I slutänden beror det på huset och utekylan hur mycket värme som går åt. Missförstå mig rätt men Visby är ju inte känt för sina kalla vintrar, snarare nollgradiga snålblåst som kan dra nog så mycket värme.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.