En rask sökning ger att det är en helt vanlig elpanna, den gör värme i huset av elström.
Hur ekonomisk den är beror lite på installationen, blir det onödigt varmt någonstans i huset, hur mycket värme shuntas ut osv. All värme kommer direkt från/på elräkningen. I slutänden beror det på huset och utekylan hur mycket värme som går åt. Missförstå mig rätt men Visby är ju inte känt för sina kalla vintrar, snarare nollgradiga snålblåst som kan dra nog så mycket värme.