4
Hej,

I min tvättstuga är det ca 2m i takhöjd och jag vill ha någon form av taklampa men vet inte vad.
Det viktigaste är att den inte bygger något på höjden. Jag skulle gärna vilja ha något som max bygger 10 mm.

Jag har kollat på Led paneler, men deras ram för utanpåliggande bygger väldigt mycket.
https://www.elbutik.se/product.html/malmbergs-led-panel-iii-sirius-ip21

Finns det några snygga led spottar som inte bygger så mycket?

Mvh
4fun

Gissar att behovet finns för att ni inte ska slå i denna lampa hela tiden. Inte riktigt svar på din fråga men ett alternativ om ni inte hittar det ni söker är att placera lampor över bänkar eller liknande där man inte står i dem. Gärna flera ljuspunkter så man inte skuggar sig själv.

• Gilla
Johan456
  • Laddar…
LED-lister monterade i en aluminiumprofil kanske skulle funka.

Går det att fälla in? Då kan ni ju fälla in downlights eller ”lysrörsarmaturer” eller liknande.

Finns ju en risk att panelen blir överhettad om den monteras dikt an utan ram, gäller även panelen jag tipsade om, någon luftspalt bör man ha mot taket

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S
4
F fixarmicke skrev:
MALMBERGS LED-panel Sirius III

[länk]

En höjd på 9mm om du skippar ramen och fäster den direkt i taket.

Hej,

Går det att fästa den utan ram? Hur gör man det?

4
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
Finns ju en risk att panelen blir överhettad om den monteras dikt an utan ram, gäller även panelen jag tipsade om, någon luftspalt bör man ha mot taket
Hmm det är ju sant. Kan kanske göra något kreativt för att få par mm. men hur fäster man led panel utan ram?

Har du plant tak kan du sätta två aluminium u-profiler som du sen trär in panelen i

A
Och skruva fast drivdonet på sidan om?

4
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
Har du plant tak kan du sätta två aluminium u-profiler som du sen trär in panelen i
Aluminium profilerna, ingår de i paketet eller måste de köpas till?

A Emil_K skrev:
Och skruva fast drivdonet på sidan om?
Ja ovanför blir svårt om man har 10mm att leka med.
Drivdonet/en får man dra åt sidan och boxa in eller vad man nu vill göra

4 4fun skrev:
Aluminium profilerna, ingår de i paketet eller måste de köpas till?
inget som ingår, ramen man kan köpa till är deras lösning för att fästa mot tak

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.