6 671 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
Utanpåliggande rördragning badrum
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Hej
Står i begrepp att planera vattendragningen i badrummet och har stött på en liten fundering direkt. Det är hur man ska göra när man går genom väggen för att komma in i badrummet med rören.
Våran anslutning sitter i rummet bredvid där jag kommer skarva 15mm rör och vidare in i badrummet. VAd anv jag för väggbricka då? Fungerar denna täckbricka som rinkabyrör har art nr: 6243
Eller ska jag anv art nr 6251, men på den står att den är för dold till synlig rördragning? Jag har ju "synlig" rördragning ända från där jag koppar på mitt kromade rör.
Om jag anv 6251 hur ansluter jag isf kopparöret där det står att det ska vara dold rördragning?
Finns ingen sida som beskriver denna väggbricka lite bättre??
Står i begrepp att planera vattendragningen i badrummet och har stött på en liten fundering direkt. Det är hur man ska göra när man går genom väggen för att komma in i badrummet med rören.
Våran anslutning sitter i rummet bredvid där jag kommer skarva 15mm rör och vidare in i badrummet. VAd anv jag för väggbricka då? Fungerar denna täckbricka som rinkabyrör har art nr: 6243
Eller ska jag anv art nr 6251, men på den står att den är för dold till synlig rördragning? Jag har ju "synlig" rördragning ända från där jag koppar på mitt kromade rör.
Om jag anv 6251 hur ansluter jag isf kopparöret där det står att det ska vara dold rördragning?
Finns ingen sida som beskriver denna väggbricka lite bättre??
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Nja det gäller inte blandaren utan genomföringen genom väggen är det jag är osäker på.
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Mm..men ingen som använt en vanlig genomföring med gummitätning. Känns som den räcker då jag har cu rör på båda sidor och inte behöver någon skarv vid genomgång genom väggen. en annan fråga som poppar upp är hur man fixerar rören vid en väggenomföring isf?
Finns sorter man skruvar fast(rostfri plåtbit med gummigenomföringar) med skruv samt sådana som är självhäftande helt i plast. Själv har jag använt båda sorter mycket men gillar den man skruvar fast för att den sitter gott och är snygg.
http://www.trio-perfekta.se/produkter/pdf-dokument/tackbrickor_2008.pdf
mvh
http://www.trio-perfekta.se/produkter/pdf-dokument/tackbrickor_2008.pdf
mvh
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ja de tär den jag menade. Men ska det vara någon manchett på röret nör man lägget tätskiktet?
Rörmokaren pratade om att det fanns.
Finns ingen beskrivning på hur brickorna ska anv på nätet?
Rörmokaren pratade om att det fanns.
Finns ingen beskrivning på hur brickorna ska anv på nätet?
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Jag byte taktik och drog om allt till pex slang RIR i stället till samtliga tappställen.
Så jag forskade inte mer i detta.
Så jag forskade inte mer i detta.
Klicka här för att svara