Byggahus.se

utanpåliggande jordat uttag med hålen åt andra hållet ?

1. P
    Medlem Nivå 3
    Hej, har letat efter ett kompakt utanpåliggande jordat uttag med hålen placerade horisontellt. Men de verkar helt omöjliga att hitta. Kanske enklare att förklara med bild:

bilden är manipulerad!

Vitsen med ett sånt uttag när det är monterat såsom bilden visar är att sladden på en (eller två) vinklad jordad propp kan hängas rakt ned istället för attförst göra en stor sväng. RENT ESTETISKA skäl alltså.

Varför jag inte monterar uttaget vertikalt? det är också estetiska skäl, det linjerar bättre med krönlisten på bröstpanelen då.

2. Tripod
    Medlem Nivå 6
  3. P
    Medlem Nivå 3
    fyrvägs?

Nej, jag föreslog detta en gång för "skönhetsrådet", det föll inte i god jord.
    Motorvärmaruttag förstår till och med jag att det skulle bli fult :)

4. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Kan det vara 1-vägs? eller måste det vara 2-vägs?

5. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
  6. ByggaNytt
    Medlem · Nivå 13
  7. P
    Medlem Nivå 3
    Jag har tittat på envägs elko-qvick, tätt monterade och det såg inte HELT bedrövligt ut i alla fall. bäst hittills men jag letar fortfarande!

8. P
    Medlem Nivå 3
    Jag har tittat på envägs elko-qvick, tätt monterade och det såg inte HELT bedrövligt ut i alla fall. bäst hittills men jag letar fortfarande!

9. P
    Medlem Nivå 3

10. F
    Medlem Nivå 4
    Varför inte sätta två st enkel uttag i en dubbelram i en dubbel utanpåliggande dosa...??

FLKR

11. ByggaNytt
    Medlem · Nivå 13
    Självklart, det var ju det jag menade i mitt inlägg ovan men det var kanske inte var tydligt nog....:)

Principen visas här även om detta är infällda uttag i en annan serie:

12. F
    Medlem Nivå 4
  13. P
    Medlem Nivå 3
    Jo, då blir det stooort ! nuvarande uttag är väl ca 55x90 mm, med den lösningen och de produkter du föreslår blir det ju 153 x 83 mm och det är ju groteskt stort ;)