3 474 läst ·
13 svar
3k läst
13 svar
utan kvitto....
Jag undrar om det finns någon annan i detta land som har byggt hus och tagit hjälp av en byggmästare utan kvitto. Jag undrar bara hur mycke som betalats och hur det har fungerat...hur gör man med banken...
Jag tycker om att betala skatt men man kan väl få fuska ibland ,det går ju till en god sak.
Jag tycker om att betala skatt men man kan väl få fuska ibland ,det går ju till en god sak.
Din framställan kan tolkas hur man vill !!
Men jag undrar också lite hur det fungerar med "eget arbete" vid husbygge. Vad säger bolåneleverantören om man påstår sig ha utgifter för ex. el-arbeten etc.
Uppger man bara att jag lagt ner si&så mycket att förlägga elen ? Kräv det kvitto ? Kan man få ersättning för eget arbete ?
Har någon erfarenhet av detta?
Men jag undrar också lite hur det fungerar med "eget arbete" vid husbygge. Vad säger bolåneleverantören om man påstår sig ha utgifter för ex. el-arbeten etc.
Uppger man bara att jag lagt ner si&så mycket att förlägga elen ? Kräv det kvitto ? Kan man få ersättning för eget arbete ?
Har någon erfarenhet av detta?
Om du vill slippa momsen föreslår jag att du lejer in en
utländsk firma.Det finns många svenska byggfirmor som
är regad i Norge.Dom behöver inte ta ut moms i utlandet
i Sverige ex,dom behöver inte heller dra skatt eller betala soc avgifter om dom inställer svenska arbetare.
Det är upp till den anställde att redovisa sin lön vid den
årliga deklarationen,om han inte råkar glömma det!!?
utländsk firma.Det finns många svenska byggfirmor som
är regad i Norge.Dom behöver inte ta ut moms i utlandet
i Sverige ex,dom behöver inte heller dra skatt eller betala soc avgifter om dom inställer svenska arbetare.
Det är upp till den anställde att redovisa sin lön vid den
årliga deklarationen,om han inte råkar glömma det!!?
Klicka här för att svara