12 666 läst ·
26 svar
13k läst
26 svar
Usla stekpannor till keramikhäll?
Sida 1 av 2
Kanske är det så att jag steker annorlunda än alla andra, men jag har ett dyrt problem:
Jag köper nya stekpannor. Ställer dem på min Keramikhäll. Allt känns plant och frid och fröjd.
Jag brassar faukorv och pannkakor.
Jag ska steka ägg dag 2, och då är inte pannan plan längre. Vinglar omkring på centrum.
De första 2 var billigt skit, den senaste var OK kvalitet (pris).
Vad ska jag ha för att de ska förbli plana? Det är ju helt värdelöst med 15% kontaktyta!
Hjälp, jag kan inte bränna en pana i veckan ;-)
/Dan
Jag köper nya stekpannor. Ställer dem på min Keramikhäll. Allt känns plant och frid och fröjd.
Jag brassar faukorv och pannkakor.
Jag ska steka ägg dag 2, och då är inte pannan plan längre. Vinglar omkring på centrum.
De första 2 var billigt skit, den senaste var OK kvalitet (pris).
Vad ska jag ha för att de ska förbli plana? Det är ju helt värdelöst med 15% kontaktyta!
Hjälp, jag kan inte bränna en pana i veckan ;-)
/Dan
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Risoli!
Jag tar nästan alltid min Tefal-panna och sköljer av den i kallt vatten o diskar den direkt efter användning, den är fortfarande plan.
Dock så tar det ca 2 år innan teflonet är skadat på dem, så då blir det en ny. Jag önskar hitta en som ytskiktet håller längre på!
Dock så tar det ca 2 år innan teflonet är skadat på dem, så då blir det en ny. Jag önskar hitta en som ytskiktet håller längre på!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg