Min sambo och jag har precis flyttat till en ny lägenhet. Sovrummet är inte färdigmöblerat än; vi väntar på en ny säng med en tjock gavel och vi har inte så mycket på väggarna, men vi har tunga mörkläggningsgardiner (och tyllgardiner under) och en tjock matta som täcker ca 80 procent av rummet. Men trots detta ekar rummet likt insidan av en fiollåda. Rummet är 14 kvadratmeter och takhöjden är 2,48. Väggarna är av målad betong, men golvet av riktigt trä. Vet någon här vad detta kan bero på och vad man kan göra åt det?
Sovrum med en opersonlig inredning, vitmålade betongväggar, tunga mörkläggningsgardiner och en tjock matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oinredd sovrumsinteriör med släta betongväggar, två vita dörrar och en takkrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H Henrikrso76 skrev:
Min sambo och jag har precis flyttat till en ny lägenhet. Sovrummet är inte färdigmöblerat än; vi väntar på en ny säng med en tjock gavel och vi har inte så mycket på väggarna, men vi har tunga mörkläggningsgardiner (och tyllgardiner under) och en tjock matta som täcker ca 80 procent av rummet. Men trots detta ekar rummet likt insidan av en fiollåda. Rummet är 14 kvadratmeter och takhöjden är 2,48. Väggarna är av målad betong, men golvet av riktigt trä. Vet någon här vad detta kan bero på och vad man kan göra åt det?
[bild]
[bild]
om väggarna är av Sten så kommer ljudet studsa en del. Du verkar ha gjort många enkla lösningar för att dämpa ekot. Nästa steg är väl att hänga upp något på väggen som hindrar ekot att fortplanta sig. Jag hade nog väntat ett tag med det, kanske är det så att ni stör er på detta nu ? kan lätt bli så när man precis flyttat in.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.