Jag har oxå haft problem med olika boxar, och det var de nyaste som krånglade, så köp inga nya bara för o testa.
Alla fel du har, hade jag. Allt berodde på antennen. Jag hade till viss del andra fel oxå, fick programkortsfel på alla kodade signaler, de okodade funkade.
Byt ur den nu på en gång, så du kan se kalle utan pixlar på julafton. Jag köpte en ny antenn på kjell&co, fiunkar kanon, tog fem minuter o byta på taket.
Ett tips för att veta om antennen är riktad åt rätt håll:
Kolla på Satelitbilder på tex eniro eller google maps, och se åt vilket håll antennen skall vara riktad åt, förutsätter att du vet var din närmaste mast finns. Finns nog iofs samma funktion på boxers eller teracoms hemsida.