Förmånsbeskattning av receptionist kanske kan bli följden *flinar*

/Kent

Nu har UPS strulat igen. "Korrekt gatuadress saknas" säger de på tracker-sidan när jag beställt dit alla andra hittar (ett par km utanför "tätorten")
Styrde om till en adress "i stan" och får det förhoppningsvis en dag senare.

Hade beställ lite prylar privat. Firman ringe och ville leverera. Visst, jag jobbar på firma x(rätt stor firma) åk till huvudporten, ring innan så möter jag upp. Ingen ringde under hela dagen. Fick tag i en kundtjänstdam med koll till slut. Chaffisen hade levererat in mitt paket in i firman logistiksystem tillsammans med massor andra prylar.. Ahhhhhh.. Hade tur, fick tag på en logistiksnubbe på firman som var förstående så jag kunde rota omkring i lagret men det kunde gått hur som helst...

Fast mobil i bilen kanske?

När det gäller UPS så är min erfarenhet att när de anlitar lokala underleverantörer så brukar de vara flexibla, ringa och fixa så det kommer fram. När de kör med "egna" bilar så "finns inte" min adress....

saken med mobilerna och ups är att dom har tagit bort dom pga kostnadskäll. Tydligen är vinsten viktigare än service.

Om jag minns rätt så slutade väl skatteverkets försök med att förmånsbeskatta mobiltelefoner med att företag vägrade lämna ut samtalslistorn med hänsyn till personlig integritet. Skatteverket kunde inte tvinga sig till listorna och därmed kan dom inte visa att den överhuvudtagit används privat.

santos skrev:
saken med mobilerna och ups är att dom har tagit bort dom pga kostnadskäll. Tydligen är vinsten viktigare än service.

Utav dumma besparingar måste väl detta ta priset????

499:- kostar ett flatrateavtal med obegränsad användning av mobil idag. Telenor har jag.

Ligger i klass med VD-ar som för att fixa till resultatet tar bort det fria kaffet och kakan till kaffet. Sådana klåpare till ledarskap är inte mycket att hänga i julgranen. Chaffisar som snurrar runt på vischan i flera timmar per månad för att mobil o Gps saknas kostar multum. Likaså grinig personal som när kaffet försvinner maskar bort massor av timmar under året för att hämnas på snikne chefen.

Snacka om att skjuta sig i foten.

Offtopic kanse, men inget är obregänsat. PÅ Teleno har du väl ungeär 3500kr att göra av med

Intressant diskussion.

Ringde UPS förra torsdagen och sa att deras chaufför inte behövde åka förbi på fredagen då ingen ändå skulle vara hemma.

Kundtjänst skulle meddela chaufför... Vilket de bevisligen aldrig gjorde då han ändå åkte ut på fredagen i onödan.

UPS kundtjänst är ganska så värdelösa. UPS chaufförer varierar i kvalitet, vissa är sjukt bra och vissa är erbarmligt usla.

Posten är intressant dock, chauffören med körning till mig ringer alltid och frågar (på mobil) om eller när jag kommer vara hemma då det är en privatadress de ser att de skall köra till.

UPS har gjort stora besparingar på att lägga om rutterna. De har ett program som räknar ut rutterna så det skall bli minimalt med vänstersvängar.
Om nu min info stämmer dvs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.