2 084 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Uppvärmning förråd/friggebod
Hej!
Jag behöver lösa uppvärmd förvaring på annans tomt och funderar på ett ca 10kvm stort förråd/friggebod (isolerad). Jag måste betala uppvärmning själv och undrar om det går att få till på ett rimligt sätt.
Funderar på ett eldrivet oljeelement (massa barn och brännbart i friggeboden så vill inte ha el). Vad för element skulle krävas? Jag tänker mig en minimitemperatur på 10 grader året runt.
Tack för alla tankar
Jag behöver lösa uppvärmd förvaring på annans tomt och funderar på ett ca 10kvm stort förråd/friggebod (isolerad). Jag måste betala uppvärmning själv och undrar om det går att få till på ett rimligt sätt.
Funderar på ett eldrivet oljeelement (massa barn och brännbart i friggeboden så vill inte ha el). Vad för element skulle krävas? Jag tänker mig en minimitemperatur på 10 grader året runt.
Tack för alla tankar
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 196 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 196 inlägg
10 kvm är för litet för en LLVP så oljefyllt elelementG gafia skrev:Hej!
Jag behöver lösa uppvärmd förvaring på annans tomt och funderar på ett ca 10kvm stort förråd/friggebod (isolerad). Jag måste betala uppvärmning själv och undrar om det går att få till på ett rimligt sätt.
Funderar på ett eldrivet oljeelement (massa barn och brännbart i friggeboden så vill inte ha el). Vad för element skulle krävas? Jag tänker mig en minimitemperatur på 10 grader året runt.
Tack för alla tankar
Klicka här för att svara