Hej vi ska om typ en månad börja renovera vårat badrum.
Som det är idag så är det uppvärmt med en radiator med vattenburen värme.
Nu är frågan vilken uppvärmning vi ska ha.

Badrummet ligger på andra plan och är på ca 7,5 kvm.
En del med snedtak med ett takfönster som även det kommer bytas.
Offerten vi tagit in innefattar golvvärme på el.

Byggfirman som va och kollade sa även att det kanske skulle räcka med en handdukstork modell större och koppla på vattenrör en från radiatorn som vi har idag med tanke på att det är på andra våning.

Vad är era tankar kring detta?
 
surris
Förstaval för mig hade varit vattenburen golvvärme.

Handdukstorken kan eventuellt räcka för att täcka värmebehovet beroende på effekt och effektbehovet för rummet vid DVUT. Men hade inte bara kört på det, skönt med varma golv i badrum, framförallt om man ska ha klinkers.

Andraval handdukstork och elgolvvärme.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.