Hej,

Jag letar efter en poolvärmare till min Bestway Pro Max pool på 10 000 L.
Vilken värmare skulle ni rekommendera?
Vad kostar det att värmare en pool på 10 000 L med en genomsnittsgrad på 18-20 ?

vad tycker ni om Bestways pool värmare på 2,9 kW?

Hur vet man om man har 16 ampere säkring?

Mvh Niklas

Vad det kommer kosta är helt omöjligt att svara på.
Beror på så många olika variabler.

Ska du bara ha den 18-20°C?
Behöver du värmare då?
Hade en liknande pool innan och på sommaren höll den runt 20 utan värme igång.
Kanske räcker med solvärmare?
Annars kolla på Poolvärmepump om du ska ha den länge/vill ha varmare.

Normala uttag har bara 10A så du lär behöva dra ny el till ett uttag för 16A.

Dede77 Dede77 skrev:
Vad det kommer kosta är helt omöjligt att svara på.
Beror på så många olika variabler.

Ska du bara ha den 18-20°C?
Behöver du värmare då?
Hade en liknande pool innan och på sommaren höll den runt 20 utan värme igång.
Kanske räcker med solvärmare?
Annars kolla på Poolvärmepump om du ska ha den länge/vill ha varmare.

Normala uttag har bara 10A så du lär behöva dra ny el till ett uttag för 16A.
Ja precis. Runt 18-20 grader. Vi behöver värmare då vissa dagar är poolen väldigt kall att bada i. 16-17 grader. Bestways poolvärmare har fått många negativa recensioner så har kikat lite på Flowclear AquaMini HEAT PUMP 4,2 kW. Är det någon som har erfarenhet av den?
Behövss 16 A för att den ska gå att koppla i ?
Kompatibilitet med bestways slangar?

J Julius1983 skrev:
Ja precis. Runt 18-20 grader. Vi behöver värmare då vissa dagar är poolen väldigt kall att bada i. 16-17 grader. Bestways poolvärmare har fått många negativa recensioner så har kikat lite på Flowclear AquaMini HEAT PUMP 4,2 kW. Är det någon som har erfarenhet av den?
Behövss 16 A för att den ska gå att koppla i ?
Kompatibilitet med bestways slangar?
Det är ju en värmepump så betydligt effektivare.
Verkar vara på 1kW ineffekt så klarar sig enkelt på ett vanligt uttag.

Har ingen erfarenhet av den men lär säkert funka fint.
Har både 32mm och 38mm så slangarna passar.

• Gilla
Julius1983
  • Laddar…
F
Jag hade en https://outl1.se/poolvarmepump-splash-2 till en 10m3 ovanmarkspool. Den fungerade bra när det var över 20 grader i luften, är det kallare ger den i princip ingen värme alls. Hade bubbelplast och täcke på poolen när den inte användes och höll 29 grader hela sommaren i Skåne. Minns inte exakt hur mycket el den drog, men några hundra kWh per månad blev det nog. Behövs ingen 16a säkring när det är värmepump. Är det genomströmsvärmare måste du ha det.

Det är stor skillnad på hur länge barnen (ännu större för vuxna!) om man har 20grader eller över 27. Har man väl skaffat poolen, samdfilter, värmepumpen så vill man ju att den används!

• Gilla
Julius1983
  • Laddar…
F fredrik.johansson skrev:
Jag hade en [länk] till en 10m3 ovanmarkspool. Den fungerade bra när det var över 20 grader i luften, är det kallare ger den i princip ingen värme alls. Hade bubbelplast och täcke på poolen när den inte användes och höll 29 grader hela sommaren i Skåne. Minns inte exakt hur mycket el den drog, men några hundra kWh per månad blev det nog. Behövs ingen 16a säkring när det är värmepump. Är det genomströmsvärmare måste du ha det.

Det är stor skillnad på hur länge barnen (ännu större för vuxna!) om man har 20grader eller över 27. Har man väl skaffat poolen, samdfilter, värmepumpen så vill man ju att den används!
Hej, tack för tipset. Jag kollade upp denna pool värmepump på 3,4kW och ser att den kräver 16 A.se bifogad bild). vad kostar det att anlita en eöektriler som installerar 16 Ampere säkring plus jag antr han behöver dra separat elkabel och uttag till värmarens uttag?

• IMG_4032.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4031.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Det ser ut som att det där är en portabel jordfelsbrytare de satt istället för vanlig stickpropp, och den klarar 16A. Praktiskt och vettigt på en utomhusprodukt med vattenkontakt.
Poolpumpen har en märkeffekt på 0,62kw och en märkström på 4,8A (kolla under ”specifikationer”), så ett vanligt 10A-uttag räcker utan problem.

• Gilla
Julius1983
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.