Upptäckt i taket bakom en inspektionslucka i bostadsrätten. En klämkoppling i värmesystemet har läckt någon gång i historien. Jag har inget datum på värmesystemets installation men det måste ha varit årtionden sen.
Ska man göra något med anledning av den gamla läckan eller ska man förtränga det något årtionde till?
Ska man göra något med anledning av den gamla läckan eller ska man förtränga det något årtionde till?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Torrt eller blött? Luiktar mögel och skunk eller ingenting? Nåt annat skumt går att förnimma?
Kika även på det i vinter, när värmesystemet är varmt, så att det inte läcker då.
Ser det ok ut förutom missfärgningen hade jag låtit det vara.
Kika även på det i vinter, när värmesystemet är varmt, så att det inte läcker då.
Ser det ok ut förutom missfärgningen hade jag låtit det vara.
Värmesystem är ju normalt sett bostadsrättsföreningens "egendom".
Vad säger stadgarna?
Standard är ju att du äger rätten att ändra allt förutom värmeinstallationer, avlopp och vatten i slitsar, fönster, innerväggar.
Således är normalt din rättighet som bostadsrättsinnehavare att ändra på: kakel och klinker i WC/BAD, kök, tapeter, golv, el.
Vad säger stadgarna?
Standard är ju att du äger rätten att ändra allt förutom värmeinstallationer, avlopp och vatten i slitsar, fönster, innerväggar.
Således är normalt din rättighet som bostadsrättsinnehavare att ändra på: kakel och klinker i WC/BAD, kök, tapeter, golv, el.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Kan ju ha varit en läcka som tätats? Då är det ju lugnt
Klicka här för att svara