Jag har ett slutande tak på ca 7-8 m2 som endast består av någon typ av glasskivor. Skulle vilja byta ut det mot en "riktigt" tak med isolering. Kan ingenting om tak men skulle vilja bilda mig en uppfattning mellan tummen och pekfingret:

- Hur många timmar kan det tänka dig för att snickare att bygga ett nytt tak? Finns det några fördelar med den befintliga konstruktionen vilket gör att det kan gå ganska snabbt?
- Hur mycket kan materialkostnaden tänka sig bli?

Taket befinner sig i ett område utan snö så behöver inte klara allt för hög belastning Utsikt genom ett tak av glasskivor uppburna av metallramar, ovanför vita fönsterramar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Taksida av glas på husfasad med synlig smuts och omgivande tegeltak.
Skapa konto
Glasstak konstruktion över trapphus med synliga smuts och ojämnheter på skivorna.
Skapa konto
Vy uppåt genom ett befintligt tak med genomskinliga glaspaneler och en synlig träramstruktur.
Skapa konto
Innertak med synlig del av genomskinliga glasskivor på taket, ljusinsläpp, takbalkar och ventilation.
Skapa konto
.

Jag kan inte svara på frågorna, utan bara säga att jag är avundsjuk på ditt glastak!

• Gilla
Silver78 och 1 till
  • Laddar…
Finns det någon särskild anledning till att ta bort något som är så fint?

• Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
Anledningen är att ta bort det är att bygga ett sovrum med sovloft då takhöjden är ca 4m. Är alldeles för kallt och varmt beroende på årstid, behövs någon med isolering. Tanken är dock är att fälla in 3 fönster i det nya taket.

Förövrigt, om någon har ideer hur man kan behålla allt glas men samtidigt få det propert isolerat, så är jag väldigt intresserad av att höra er idéer. Vore riktigt fin utsikt från sovloftet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.