Du ska inte kolla med en installatör om befintlig golvvärme kan användas för frikyla med en bergvärmeanläggning och installera fläktkonvektorer som hanterar kyla till ovanvåningen? Om befintlig nibe ändå är 15 år gammal kanske det är dags att byta.

C Carl Johansson skrev:
Du ska inte kolla med en installatör om befintlig golvvärme kan användas för frikyla med en bergvärmeanläggning och installera fläktkonvektorer som hanterar kyla till ovanvåningen? Om befintlig nibe ändå är 15 år gammal kanske det är dags att byta.
ohh... v arför måste det vara lätt för...
Finns det ytterligare möjligheter alltså...

Mellan tumme och pekfinger - vad kostar det att borra för bergvärme samt en average bra bergvärmepump tror du? Jätte grovt bara

Tror det kan handla om 175 - 200 tkr för bergvärme och det beror också på var man bor. Då bör ni verkligen konvertera till vattenburna radiatorer eller golvvärme på övervåningen.

N Nimdjid skrev:
ohh... v arför måste det vara lätt för...
Finns det ytterligare möjligheter alltså...

Mellan tumme och pekfinger - vad kostar det att borra för bergvärme samt en average bra bergvärmepump tror du? Jätte grovt bara
Det vet jag inte tyvärr. Min luft/vatten samt en fläktkonvektor kostade drygt 110K för exakt ett år sedan. Tyvärr kan jag inte borra annars hade jag valt bergvärme. Jag råder dig att kontakta ganska många installatörer och bilda en egen uppfattning om vad dom erbjuder.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.