2 249 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Uppskatta tid på takrenovering
Hej,
Kan ni hjälpa mig att uppskatta tid för ett takbyte?
Försöker räkna lite om det lönar sig att göra jobbet själv med hjälp av en snickare eller om man ska leja bort alltihop.
Enligt offerterna jag fått så verkar det vara rätt så mycket timmar för takbytet.
Taket är ett sadeltak och ytan är ca 145m2 och har 27 grader lutning. Kåken är en 1-plan byggd 1969.
Det som ska göras är,
Riva pannor & läkt.
Riva papp? (måste den rivas)
Montering av Byggställning, ca 28 x 2 meter
Montering av papp
Montering av läkt
Montering av betongpannor, Benders Palema
Montering av fotplåtar
Montering av vindplåtar
Montering av Fågellist
Montering av nya rännor och rör.
Mvh
Stefan
Kan ni hjälpa mig att uppskatta tid för ett takbyte?
Försöker räkna lite om det lönar sig att göra jobbet själv med hjälp av en snickare eller om man ska leja bort alltihop.
Enligt offerterna jag fått så verkar det vara rätt så mycket timmar för takbytet.
Taket är ett sadeltak och ytan är ca 145m2 och har 27 grader lutning. Kåken är en 1-plan byggd 1969.
Det som ska göras är,
Riva pannor & läkt.
Riva papp? (måste den rivas)
Montering av Byggställning, ca 28 x 2 meter
Montering av papp
Montering av läkt
Montering av betongpannor, Benders Palema
Montering av fotplåtar
Montering av vindplåtar
Montering av Fågellist
Montering av nya rännor och rör.
Mvh
Stefan
Hej
Jag gjorde ett sånt "jobb" åt en bekant. Det som dom gjorde själva var att riva av det gamla teglet.
Sedan bytte jag en del dålig råspont och pappade om taket samt spikade läkt.
Därefter lassade de själva upp och fördelade buntarna med pannor.
Jag la alla pannor samt satte plåtdetaljerna. Taket var 170 kvm utan vinklar, dvs inga ränndalar. Jag gjorde av med totalt 56 timmar... Just det bytte en ytterdörr inkl salning och in- o utvändiga foder också...
Mvh Wasa
Jag gjorde ett sånt "jobb" åt en bekant. Det som dom gjorde själva var att riva av det gamla teglet.
Sedan bytte jag en del dålig råspont och pappade om taket samt spikade läkt.
Därefter lassade de själva upp och fördelade buntarna med pannor.
Jag la alla pannor samt satte plåtdetaljerna. Taket var 170 kvm utan vinklar, dvs inga ränndalar. Jag gjorde av med totalt 56 timmar... Just det bytte en ytterdörr inkl salning och in- o utvändiga foder också...
Mvh Wasa
Klicka här för att svara