Hej
Jag är en självbyggare som blev påtvingad en byggfelsförsäkring före 2011, sedan togs ju kravet på försäkringen bort för självbyggare.
Eftersom mitt hus inte är slutbesiktigat än så har inte försäkringen aktiverats, så jag ringde till Bostadsgaranti och undrade om jag fick annullera försäkringen, och fick följande svar:

"Försäkringen är ouppsägbar, men om vi får ett brev från din kommun som säger att dom anser att du inte behöver försäkringen, så kan vi göra en omförhandling"

Min fråga är om det finns någon annan självbyggare på detta forum som har kunnat annullera en byggfelsförsäkring?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.