RoTe
Idag upplever jag det som vanligt att TS börjar med en vag fråga om något och inlägget saknar bild, vilket leder till en massa motfrågor i onödan istället för att man bara kan hjälpa till direkt. Alla äger en mobil med kamera idag och kan ladda upp en bild men detta sker ofta bara efter förfrågan.

Skulle man inte kunna uppmana vid en ny trådstart att lägga in en bild på det man frågar om, där så är möjligt? Alltså inget tvång utan en tydlig uppmaning om möjligheten och kanske fördelen?
 
  • Gilla
rakt09 och 10 till
  • Laddar…
Mycket bra förslag. Ofta vill jag svara "prova lägg till en bild så kanske du får svar" @Marlen Eskilsson 🤔
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Ja bra förslag. Jag skriver upp det på att-göra-listan.

Det står idag i välkomstmailet man får när man registrerar sig, men det borde stå när man startar en tråd också.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Så här står det i välkomst-mailet men jag tror inte alla läser det. Borde finnas en uppmaning i formuläret också.
 
  • Text med uppmaning om att skriva tydliga rubriker och ladda upp bilder i forum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.