4 441 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Upphöjd bänkskiva/frame
Hej,
Köpt ett kök från Epoq som jag och farsan håller på att bygga ihop. Enligt bruksanvisningar ska jag bygga ihop frame/ram som ska skruvas fast ovanför stommarna innan man lägger bänkskivan.
Har kollat hur det ser ut hos vänner, familj och ingen av de har någon frame/ram utan bänkskivan ligger på stommarna. Är detta något man måste montera innan bänkskiva? Varför ska man ha det?
Finns en video från Epoq på youtube där snickaren sågar och skruvar fast ramen.
Kan någon hjälpa mig med frågan ovan?
Köpt ett kök från Epoq som jag och farsan håller på att bygga ihop. Enligt bruksanvisningar ska jag bygga ihop frame/ram som ska skruvas fast ovanför stommarna innan man lägger bänkskivan.
Har kollat hur det ser ut hos vänner, familj och ingen av de har någon frame/ram utan bänkskivan ligger på stommarna. Är detta något man måste montera innan bänkskiva? Varför ska man ha det?
Finns en video från Epoq på youtube där snickaren sågar och skruvar fast ramen.
Kan någon hjälpa mig med frågan ovan?
20 mm skiva är lite klent så kanske / kanske inte att det funkar utan ramen. ’Någon’ har ju uppenbarligen lagt med ramen i paketet så ’någon’ har tyckt att den behövs. Om du vill frångå vad ’någon’ gjort så får du kolla att alla delar fungera ihop. Tex diskho, spis, lådor, luckor mm, glöm inte ventilationen kring varma delar.
Tänk också på att du får en lägre arbetshöjd på bänken utan ramen om du inte kompenserar med att ställa upp benen.
Tänk också på att du får en lägre arbetshöjd på bänken utan ramen om du inte kompenserar med att ställa upp benen.
Klicka här för att svara