Jag ska dra om avloppsslammen i krypgrunden hade jag tänkt. En 110 stam med ett par 75 stick, stammen är typ 6-7m. Vad använder jag lättast som inte är svindyrt i upphängningsväg, jag kommer en bit ner från trossbotten så nått som går att pendla ner en bit vore lämpligt. Jag vill inte hålla på å krångla med klammerband å sån skit utan ha nått som hänger uppe ordentligt och är relativt lättmonterat mtp aktuell arbetsställning.
Tips mottages tacksamt!

C
F felbjo skrev:
Jag ska dra om avloppsslammen i krypgrunden hade jag tänkt. En 110 stam med ett par 75 stick, stammen är typ 6-7m. Vad använder jag lättast som inte är svindyrt i upphängningsväg, jag kommer en bit ner från trossbotten så nått som går att pendla ner en bit vore lämpligt. Jag vill inte hålla på å krångla med klammerband å sån skit utan ha nått som hänger uppe ordentligt och är relativt lättmonterat mtp aktuell arbetsställning.
Tips mottages tacksamt!
Ta och kapa breda spännband i lagom längd och lägg om rören och skruva fast med farmarskruv, med en meters mellanrum.

Bild på olika fästelement: skruvar, muttrar, en fjäderpendel och en PVC-svep. Priser och dimensioner anges.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
felbjo
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Varför vill du inte använda montageband ?
[länk]
Bono_R Bono_R skrev:
Varför vill du inte använda montageband ?
[länk]
bevego.se/kategorier/ventilation/montagematerial-ventilation/montageband-galv-1-25-mm
De skulle jag väl kunna göra men känns bättre med ett svep eller dylikt å nått liknande som länkats längre upp, då sitter de där de sitter liksom.. så länge de inte kostar en förmögenhet så är det roligare å skruva upp riktiga grejer dessutom.

Kan rekommendera köp av skruvstift, Skarvmutter å dylikt för liknande projekt, blev betydligt mer rejält än klammerband. Efter lite letande så blev materialet inte värst dyrt heller.

F felbjo skrev:
Kan rekommendera köp av skruvstift, Skarvmutter å dylikt för liknande projekt, blev betydligt mer rejält än klammerband. Efter lite letande så blev materialet inte värst dyrt heller.
Rostfritt?

Jojo60 Görgen Häggblad skrev:
Rostfritt?
Nae ja körde elzinkat, svårt å se att det ska bli ngt problem

Ok. Jag är lite tveksam till det om luftfuktigheten kan landa uppmott 70-75%.

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jojo60 Görgen Häggblad skrev:
Ok. Jag är lite tveksam till det om luftfuktigheten kan landa uppmott 70-75%.
A de ä upp till var och en, jag sover gott om natten iaf. Tvivlar på att nått av de rostar av innan resten av kåken har gjort sitt, skulle de bli lite ytrost på så är det väl inte hela världen. Hittills så ser det ut precis som när ja skruvade dit de. De blev stadigt och prisvärt så jag ä nöjd

• Gilla
Jojo60
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.