Upphängning av nätverksskåp på väggen i fotot. Skåpet är 55 x 58 x 45 cm (BxHxD) och väger ca 16 kg, kommer nog ha prylar i det för 10 kg till misstänker jag. Frågan är nu hur jag får fast detta åbäke.
Väggen är enkel gips. I hörnet finns en regel, men till höger vid dörrkarm så sitter just karmen över regeln där såvitt jag kan känna. Skåpet i sig har fyra hål, ett i varje hörn på baksidan men hålen sitter en bit in så tror inte jag kan dra in i regeln i hörnet. Så... hur få fast ordentligt? Mollyplugg? Ankare? Annat? Har funderat på att måla o dra dit en skiva plywood, men oklart hur jag ska få fast DEN och om det verkligen ger bättre resultat. Kabelkanaler som syns i hörnet kommer f.ö. nog bort.
Tips mottages tacksamt
Väggen är enkel gips. I hörnet finns en regel, men till höger vid dörrkarm så sitter just karmen över regeln där såvitt jag kan känna. Skåpet i sig har fyra hål, ett i varje hörn på baksidan men hålen sitter en bit in så tror inte jag kan dra in i regeln i hörnet. Så... hur få fast ordentligt? Mollyplugg? Ankare? Annat? Har funderat på att måla o dra dit en skiva plywood, men oklart hur jag ska få fast DEN och om det verkligen ger bättre resultat. Kabelkanaler som syns i hörnet kommer f.ö. nog bort.
Tips mottages tacksamt
Medlem
· västra götaland
· 212 inlägg
Du kan ju öppna upp ett hål på tex 30x30cm där du tänkt ha skåpet och fälla in ett par plywoodbitar eller något annat. Sen sätter du tillbaka biten du sågat ut. Annars funkar det säkert med Molly.B Botdog skrev:Upphängning av nätverksskåp på väggen i fotot. Skåpet är 55 x 58 x 45 cm (BxHxD) och väger ca 16 kg, kommer nog ha prylar i det för 10 kg till misstänker jag. Frågan är nu hur jag får fast detta åbäke.
Tips mottages tacksamt
Ingen dum idé! Men om du ändå har fiberuttag och mediaonvandlare nere vid golvet varför inte bygga hela vägen ner istället? Då kan ju all utrustning täckas. Och är det tex i källaren så kan du ju slå till med att fälla in en regel i väggen ungefär som förslaget ovan. Eller sätta ett helt rack/skåp.S Simsonsson skrev:
Jo, utmärkt idé att bygga hela vägen ner - hade gärna satt ett öppet rack här i hörnet. Tyvärr är detta i grovköket där vi springer runt mycket, det är redan lite trångt och lyckades inte hitta ett rack el skåp med rätt dimensioner för att så att säga ställa på golvet och skjuta mot väggenJ Jocke Best skrev:
Jag ska ta och fundera o titta på en skiva mot vägg o sen skåp på... ev kanske skära ut som föreslogs och sätta regel el liknande... fpår klura lite till!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
LIte beroende på hur mycket jobb man vill lägga ner. Förslaget med att såga bort en del och få in något att fästa i bakom är em bra lösning, men det är en del jobb.
Jag skulle nog satt skåpet Essve Duckfoot. Fyra sådana så kommer det inte ramla ner.
Jag skulle nog satt skåpet Essve Duckfoot. Fyra sådana så kommer det inte ramla ner.
Hmm, det var något nytt - får kolla på dessa, tack!Fairlane skrev:
Klicka här för att svara