Hej alla,
Jag ska hänga upp lampan som syns på bilden (Jo Hammarborg från 60-talet
) men tycker det är svårt att hitta en krok eller rosett som är bra. Några förslag?
Eluttaget är längre borta än där den ska hänga så tänkte det ska vara ett tygkabel som hänger mellan uttag och lampfäste. behöver även något som täcker eluttaget.
Tack!
Jag ska hänga upp lampan som syns på bilden (Jo Hammarborg från 60-talet
Eluttaget är längre borta än där den ska hänga så tänkte det ska vara ett tygkabel som hänger mellan uttag och lampfäste. behöver även något som täcker eluttaget.
Tack!
Medlem
· Blekinge
· 11 698 inlägg
Passar tygkabel verkligen stilmässigt till denna lampa?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
TS frågade efter förslag i inlägg 4 så han verkar inte alls säker på att han vill ha en tygkabel. Har du något svar på TS fråga om alternativ till tygkabel?C C.Ö skrev:
Stämmer, hade ett oanvänd tygkabel liggande, så hade egentligen tänkt att använda det, men finns en poäng i att använda plastkabel som redan satt på lampan.BirgitS skrev:
Någon förslag till ett fäste till taket? Gillar inte varianten med en krok och en lös rosett som hänger på kabeln och trycks mot taket.
Osäker på vad exakt du menar men är det något sånt ?C Cavemannn skrev:
https://www.elbutik.se/product.html...&utm_campaign=Delupe+Google+Shopping+CSS+(SE)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Att föreslå plastkabel som ett svar på inlägget:C C.Ö skrev:
Tycker jag ju just är ett svar på vad TS frågar om. Vilket ju också TS verkar tycka med tanke på inlägg 8.C Cavemannn skrev:
Det var du som började med att klaga på mig som försökte svara på TS inlägg. Jag har inte sett att du försöker hjälpa TS alls.
Medlem
· Blekinge
· 11 698 inlägg
Klicka här för att svara