Hej alla,

Jag ska hänga upp lampan som syns på bilden (Jo Hammarborg från 60-talet :)) men tycker det är svårt att hitta en krok eller rosett som är bra. Några förslag?

Eluttaget är längre borta än där den ska hänga så tänkte det ska vara ett tygkabel som hänger mellan uttag och lampfäste. behöver även något som täcker eluttaget.

Tack!

• Inredning med skivspelare, Joy Division-poster, vitrinskåp och barutrustning i ett modernt vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Passar tygkabel verkligen stilmässigt till denna lampa?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Passar tygkabel verkligen stilmässigt till denna lampa?
Kanske inte? tar gärna emot förslag 🙂

BirgitS
Tygkablar hade man inte på 60-talet utan det var plastkablar som såg ut som de fortfarande gör. Sitter det inte en sån på lampan nu?

C
BirgitS BirgitS skrev:
Tygkablar hade man inte på 60-talet utan det var plastkablar som såg ut som de fortfarande gör. Sitter det inte en sån på lampan nu?
Spelar väl ingen roll vad som användes på 60-talet. Vill han ha en tygkabel så får han väl ha det. Jag tror det blir fint med en svart tygkabel.

BirgitS
C C.Ö skrev:
Spelar väl ingen roll vad som användes på 60-talet. Vill han ha en tygkabel så får han väl ha det. Jag tror det blir fint med en svart tygkabel.
TS frågade efter förslag i inlägg 4 så han verkar inte alls säker på att han vill ha en tygkabel. Har du något svar på TS fråga om alternativ till tygkabel?

BirgitS BirgitS skrev:
TS frågade efter förslag i inlägg 4 så han verkar inte alls säker på att han vill ha en tygkabel. Har du något svar på TS fråga om alternativ till tygkabel?
Stämmer, hade ett oanvänd tygkabel liggande, så hade egentligen tänkt att använda det, men finns en poäng i att använda plastkabel som redan satt på lampan.

Någon förslag till ett fäste till taket? Gillar inte varianten med en krok och en lös rosett som hänger på kabeln och trycks mot taket.

C
BirgitS BirgitS skrev:
Har du själv något förslag till honom. Istället för att tycka att en plastkabel är mer passande.

samovar
C Cavemannn skrev:
Stämmer, hade ett oanvänd tygkabel liggande, så hade egentligen tänkt att använda det, men finns en poäng i att använda plastkabel som redan satt på lampan.

Någon förslag till ett fäste till taket? Gillar inte varianten med en krok och en lös rosett som hänger på kabeln och trycks mot taket.
Osäker på vad exakt du menar men är det något sånt ?
https://www.elbutik.se/product.html...&utm_campaign=Delupe+Google+Shopping+CSS+(SE)

samovar samovar skrev:
Osäker på vad exakt du menar men är det något sånt ?
[länk]
japp, det var något i den stil jag tänkte

BirgitS
C C.Ö skrev:
Har du själv något förslag till honom. Istället för att tycka att en plastkabel är mer passande.
Jag föreslog ju just plastkabel med en förklaring till varför jag tycker att det är ett bra förslag.

C
BirgitS BirgitS skrev:
Jag föreslog ju just plastkabel med en förklaring till varför jag tycker att det är ett bra förslag.
Ja, men inte svar på vad trådskaparen ville ha hjälp med. Så därför tyckte jag inte inte du ska påpeka mitt inlägg då du själv svarar liknande.

BirgitS
C C.Ö skrev:
Ja, men inte svar på vad trådskaparen ville ha hjälp med. Så därför tyckte jag inte inte du ska påpeka mitt inlägg då du själv svarar liknande.
Att föreslå plastkabel som ett svar på inlägget:
C Cavemannn skrev:
Kanske inte? tar gärna emot förslag 🙂
Tycker jag ju just är ett svar på vad TS frågar om. Vilket ju också TS verkar tycka med tanke på inlägg 8.

Det var du som började med att klaga på mig som försökte svara på TS inlägg. Jag har inte sett att du försöker hjälpa TS alls.

C C.Ö skrev:
Varför är du så stöddig? Det här är inte flashback. Ta ett glas vin och chilla.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.