19 129 läst ·
154 svar
19k läst
154 svar
Uppgradering av fibern till 1000/1000mbit
Jo, de kan leverera. Men för 1000/1000 skall de ha 779:-/mån för, efter intro priset 389/mån i 3 mån....MathiasS skrev:
Eller menade du att man skull frångå Telias openfiber och välj Bahnhof direkt. Hur söker man då? Priset ovan är ju via "bredbandswebben" där de dyker upp.
För att kunna välja Bahnhof direkt som fiberoperatör där du idag har Telia Öppen fiber krävs att Bahnhof har etablerat sig på station med egen utrustning, vilket tyvärr inte är så vanligt. De som som gjort det i lite större skala är Telenor och Tele2 (Comhem). Så du får fråga Bahnhof om de kan leverera till dig.R roli skrev:
Tror att Bahnhof oftast håller sig i mera tätbefolkade områden med större kundpotential, t.ex. Stockholmsregionen
Ja precis, det magiska ordet är "operatörsbyte". Du är då fast i Bahnhofs icke öppna nät och låser dig dessutom i två år. Gå bara in på BH och se om du kan beställa, du ska inte köpa BH's tjänst i Telias öppna nät.R roli skrev:
Har 100/100, betalar 290kr/månad
Gjorde precis en bredbandskoll och fick 78 ned och 99 upp. Det är jag nöjd med.
Men, skulle jag uppgradera till 1000/1000 kostar det 790kr/månad.
Så ja, ni som betalar runt 3-400kr för 1k/1k ska vara nöjda
Gjorde precis en bredbandskoll och fick 78 ned och 99 upp. Det är jag nöjd med.
Men, skulle jag uppgradera till 1000/1000 kostar det 790kr/månad.
Så ja, ni som betalar runt 3-400kr för 1k/1k ska vara nöjda
Icke möjligt, får upp att de ”erbjuder” uppkoppling endast via Telia öppen fiber...MathiasS skrev:
För 14 år sen när vi gjorde detta i en BRF, matades 200 lägenhet med 1 gbit/s , alla lägenheter hade 100/10 , men det var ju aldrig några problem med bara 1000 till alla för sannolikheten att mer än 10 behöver full bandbredd samtidigt var så liten. Nu har det ju ändrats så nu matas den säkert med en 10GBit