Hej. Vid min kåk står det en carport som blivit uppgraderad med väggar och port för några år sedan. Jag tänkte fortsätta uppgradera för att få det lite mer användbart. Jag hade en del isolering liggande som jag har satt på väggarna och i taket. Jag fick lite lecablock av en bekant så jag tänkte lägga dessa under väggarna. Som det är nu är det en glipa mellan marken och panelen så jag tänkte gräva ur under panelen och trycka upp lecablocken mot panelen. Ska jag sätta en regel längst ner på panelen som syll eller ska jag sätta någon regel under panelen mot blocken? Är det bara lägga någon papp däremellan sen, syllpapp? Väggen är ca 8 cm tjock och blocken är 20 cm breda. Ska jag låta dem sticka ut på utsidan, insidan eller ska de vara centrerade? Tänkte sedan gjuta en platta mot lecablocken så jag inte har stampar jordgolv därinne, hur gör jag mot platonmattan som är vid huset? (En vägg av garaget är altså huset) Jag vill väl hellst inte gjuta mot platonmattan, ska jag lägga en rad med block även där? -Mr.K

Om jag förstått din beskrivning rätt, så föreslår att du låter panelen gå ner ca 5 cm utanför blocken. Det hade varit tillräckligt och snyggare med 10 cm leca. 10 cm leca verkar också passa intill huset.
Du kan lägga syllpapp och en 45x95 som syll, spikas ner i lecan och panelen spikas i syllen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.