Hej!
Jag har tecknat kontrakt med JM. Det är ett helentrepenad och huset kommer att vara klart i oktober nästa år. Är det någon som har en uppfattning om hur JM är som entreprenörer? Blir de klara i tid, är huset välbyggt osv?

De erfarenheter jag har av JM är goda.
Men de kan vara olika på olika platseri landet.
De har naturligtvis personal som både sköter sig bättre och sämre.

Som de flesta andra är de inte 100-procentiga. Det gäller att vara uppmärksam vid besiktningar och vara ihärdig. Försök förhindra deras genvägar som ofta handlar om snabbfixar mha spackel, silicon och färg.

I det stora hela var vi ändå nöjda även om det är tråkigt att behöva vänta två år på att få det sista åtgärdat.

Janne

Hej,

Mina erfarenheter sträcker sig inte längre än att vi skulle köpa tomt av JM.
Tyvärr så revs bokningskontraktet för att de missat att kolla med komunen. Då fick vi löfte om att välja en annan tomt på ett annan nytt område. Men även det verkar inte bli av, ekonomin går inte ihop...
Detta har hänt under det gångna året: skrivit bokningskontrakt på tomt, betalat bokningsavgift, ritat HUSET för tomt 1, tecknat kontrakt med husförsäljare, gjort iordning bygglov, rivit dessa, bokat ny tomt, ritat nytt hus för nya tomten, anlitat (men inte betalt) snickare och arkitekt. Men nu får vi riva detta också.
Vi är milt sagt bedrövade,
...Roger

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.