I USA har de flesta (eller iaf många) uppfarter som är ljust grå och är i betong. Dessa kommer i stora block som fogas samman på något sätt.

Vet ni i fall det finns någon som gör sådant här i Sverige?

Har någon av er gjort detta och vad tycker ni i så fall om det?

Ha det bra i snöovädret!

K
Skall också göra en uppfart/parkering i vår, funderade på om det skulle gå att gjuta betongplattorna själv, min pappa gjorde det till en uteplats en gång, och det blev väldigt billigt. Är i USA just nu, finns många versioner på uppfarter här, dom flesta som ligger ute på nätet är snygga och påkostade.
http://www.concretenetwork.com/photo_library/driveways.htm
man kan ju också färga betongen enligt denna website....
Skall forska lite mer i saken medans jag är här.

Ken skrev:
[länk]
Intressant sida som hamnade i mina favoriter. Såg för övrigt att det fanns reklam från Wirsbo golvärme på den. :o
Göra plattor själv är inte omöjligt. Home Shop t.ex. säljer en form som denna:

141986a.jpg

Pris: 198.50 + frakt
Just denna är kanske inte så lämplig för en garageuppfart, men ändå. ;)

K
Pratade just med en av grannarna här (USA) som har gjutit sin uppfart själv. Han hade gjutit rutor på ca 1.5 x 1.5 meter, vanlig armerad betong, och gjort formar av tryckimpregnerad 2" x 4", som alltså ligger kvar i betongen. Såg snyggt ut, vet inte om trä håller i längden.

Här är ett svenskt företag som gör sånna "amerikanska" gjutjobb [b][url]www.capton.se[/b][/url]. Dom säljer även bruket, impregnerings vätskan, etsningspulvret i vilken kulör man vill ha osv. Ingen aning om vad dom tar för ett jobb om man låter dom göra det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.