Hej!
Någon som kan ge ett förslag på en enklare betongplatta till ett varmförråd. Att köpa färdiga kantelement känns lite överkurs och kommer dra iväg i pengar.
Är tillvägagångssätt att bygga en form i trä eller några andra idéer och tips kanske?
Någon som kan ge ett förslag på en enklare betongplatta till ett varmförråd. Att köpa färdiga kantelement känns lite överkurs och kommer dra iväg i pengar.
Är tillvägagångssätt att bygga en form i trä eller några andra idéer och tips kanske?
Gräv ut ett dike å grusa forma för betong ställ leca å grusa sen bygg friggebod , annars räcker de nog bara å dike grusa Leca friggebod
Du får gärna ställa upp kostnader för kantelement .J JF. skrev:
Betongplatta är inte billigt .
Till ett garage vill man gärna ha en betongplatta pga lasten + den kan förläggas på en lämplig nivå .
Mitt eget kallförråd som är hopbyggt med garaget har en betongsula ca 40 cm bred , på detta ett lager leca sten där ytterväggar bor . Som golv är det makadam .
Hur ska ditt varmförråd användas , dvs vilken höjd mellan marken vs färdigt golv .
Jag ska använda förrådet för att lagerhålla en hel del elverktyg bl.a.Tomture61 skrev:
Du får gärna ställa upp kostnader för kantelement .
Betongplatta är inte billigt .
Till ett garage vill man gärna ha en betongplatta pga lasten + den kan förläggas på en lämplig nivå .
Mitt eget kallförråd som är hopbyggt med garaget har en betongsula ca 40 cm bred , på detta ett lager leca sten där ytterväggar bor . Som golv är det makadam .
Hur ska ditt varmförråd användas , dvs vilken höjd mellan marken vs färdigt golv .
Vill hålla ner höjden så mycket som möjligt för att få så hög takhöjd som möjligt, eftersom den maximala höjden om 3 meter inte får överskridas.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Isoleringskonstruktion vid betongplatta
Isolering -
Betongplatta mögel?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad är billigast - gjuten betongplatta eller plintar?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Använda betongplatta som golv, glätta vs slipa
Golv -
Uppbyggnad av golv på ojämn betongplatta
Golv