6 985 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Uppblåsbara växthus
Är det någon som känner till om man kan köpa ett uppblåsbart växthus någonstans i europa? Jag har hittat en del intressanta lösningar, men det verkar bara gå att köpa från Kina med allt vad det innebär (logistik, tull, ...).
Tanken är alltså att ha ett temporärt växthus i trädgården som är lätt att sätta upp och ta ner varje år. Ett bågväxthus klarar ju ofta inte av tyngden av snö, och så ser de ofta ganska skräpiga ut (tycker jag). Ett uppblåsbart växthus borde ju också isolera mycket bättre under kalla nätter, vår och höst. Här är några intressanta lösningar:
http://suntopinflatables.en.alibaba.com/productshowimg/541457021-213243640/inflatable_transparent_tent_with_0_8mm_PVC_best_quality_materials.html
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/11/15/article-0-0C13EF94000005DC-368_638x428.jpg
http://www.alibaba.com/product-detail/Portable-Inflatable-Greenhouse-Inflatable-Outdoor-Plants_1108741351/showimage.html
Det enda jag har hittat i Europa är det här: http://greensafe.ddns.net/, men det är aldeles för litet.
Tanken är alltså att ha ett temporärt växthus i trädgården som är lätt att sätta upp och ta ner varje år. Ett bågväxthus klarar ju ofta inte av tyngden av snö, och så ser de ofta ganska skräpiga ut (tycker jag). Ett uppblåsbart växthus borde ju också isolera mycket bättre under kalla nätter, vår och höst. Här är några intressanta lösningar:
http://suntopinflatables.en.alibaba.com/productshowimg/541457021-213243640/inflatable_transparent_tent_with_0_8mm_PVC_best_quality_materials.html
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/11/15/article-0-0C13EF94000005DC-368_638x428.jpg
http://www.alibaba.com/product-detail/Portable-Inflatable-Greenhouse-Inflatable-Outdoor-Plants_1108741351/showimage.html
Det enda jag har hittat i Europa är det här: http://greensafe.ddns.net/, men det är aldeles för litet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Här hos mig hade de blåst bort efter en dag.
De kan ju inte väga så mycket.
Underbart är kort, som Povel sjöng
https://www.youtube.com/watch?v=YPbVwXw80u0
De kan ju inte väga så mycket.
Underbart är kort, som Povel sjöng
https://www.youtube.com/watch?v=YPbVwXw80u0
Aldrig sett eller hört talas om.
Gillade det här bäst:
http://suntopinflatables.en.alibaba...est_quality_and_good_price.html?fid=541457021
Undrar vad som skulle hänt om man haft fest i det en regnig svensk midsommar
)
/ Fredrik
Gillade det här bäst:
http://suntopinflatables.en.alibaba...est_quality_and_good_price.html?fid=541457021
Undrar vad som skulle hänt om man haft fest i det en regnig svensk midsommar
/ Fredrik
Klicka här för att svara
