Är det någon som fått sin kommunikationsmodul till ett Uponor Wave att fungera trådlöst med ett Mesh-nätverk?

Det kräver att det skall vara ett 2,4Ghz nät enl. manual och det har jag. Jag har Deco X50 noder.

Men den hittar inte mitt nätverk, och tyvärr finns det ingen möjlighet att manuellt ställa in SSID.

Supporten säger att det kan vara svajig funktion emot mesh-nät och att det ibland kan fungera att skapa en annan accesspunkt tillfälligt. Exempelvis en mobiltelefon som delar nät, och ge denna samma SSID och lösen för att få till konfigurationen, och därefter låta styrdonet hitta det "rätta" nätet när man stänger av accesspunkten.

Detta har inte fungerat för mig.

Är enda chansen att sätta upp ett parallellt Wlan utanför Mesh-nätverket eller att dra trådat?

Jag har nu tillfälligt kopplat den med tråd (RJ45/Ethernet) och kunnat konfigurera allt, så det fungerar i sin helhet i övrigt.

Någon som har varit med om samma problem och löst det?
 
D David_Berglund skrev:
Är det någon som fått sin kommunikationsmodul till ett Uponor Wave att fungera trådlöst med ett Mesh-nätverk?

Det kräver att det skall vara ett 2,4Ghz nät enl. manual och det har jag. Jag har Deco X50 noder.

Men den hittar inte mitt nätverk, och tyvärr finns det ingen möjlighet att manuellt ställa in SSID.

Supporten säger att det kan vara svajig funktion emot mesh-nät och att det ibland kan fungera att skapa en annan accesspunkt tillfälligt. Exempelvis en mobiltelefon som delar nät, och ge denna samma SSID och lösen för att få till konfigurationen, och därefter låta styrdonet hitta det "rätta" nätet när man stänger av accesspunkten.

Detta har inte fungerat för mig.

Är enda chansen att sätta upp ett parallellt Wlan utanför Mesh-nätverket eller att dra trådat?

Jag har nu tillfälligt kopplat den med tråd (RJ45/Ethernet) och kunnat konfigurera allt, så det fungerar i sin helhet i övrigt.

Någon som har varit med om samma problem och löst det?
Hej,

Har stött på samma problem. Har meshnoder hemma (Deco X60) där jag var tvungen att skapa upp ett nytt nätverk, och gick bra att ställa in alla andra enheter här hemma mot det nya nätverket men golvvärmemodulen är helt hopplöst och hittar gång på gång inte nätverket. Mest förvånande att den verkar få in grannens nätverk (de har också deco mesh) men av någon anledning inte mitt. Ska tilläggas att jag har ställt in så det är enbart 2,4ghz.

Har du kunnat lösa det?

Mvh
Alan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.