F fusion skrev:
De där styrdonen är väl samma skit som Wirsbo ? (Upnor köpte väl Wirsbo ?) Fastnar alltid i stängt läge när de pajar.

Tröttnade på att köpa nya Wirsbo styrdon, så jag plockade till slut bort alla och trimmade med insexnyckel tills jag tyckte det blev jämn värme i alla rum. Har väl varit så i typ 18 år utan problem.

Rumstermostaterna sitter dock kvar så den som köper huset i framtiden kan aktivera styrdonen.
Tänk va folk skulle spara pengar å beskymmer om dom tänkte som du. Har en kompis som gjorde som du när han byggde nytt ( självklart på min uppmaning) Han är såå nöjd men utfallet då kostnaden för dessa grejer kunde gå till annars + att det har inte varit några bekymmer med hp larm på vp eller annat krångel

V Vector skrev:
Tänk va folk skulle spara pengar å beskymmer om dom tänkte som du. Har en kompis som gjorde som du när han byggde nytt ( självklart på min uppmaning) Han är såå nöjd men utfallet då kostnaden för dessa grejer kunde gå till annars + att det har inte varit några bekymmer med hp larm på vp eller annat krångel
Hade tur iaf, förre ägaren som satte in golvvärme då radiatorsystemet var dimensionerat för oljepanna. Han blev tvungen satsa på golvvärme då bergvärmen gick med mycket eltillsats.
Nu har jag bara lite över 50 timmar tillsats på totalt 15 år med senaste värmepumpen 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.