Hej!

Jag ska skarva ihop ett skyddsrör 28mm till ett skyddsrör 25mm innan genomföring vägg till badrummet.
Har fått tag i en Uponor Skarvdosa M7 som är avsedd för ändamålet, men efter frenetiskt letande har jag inte lyckats hitta någon monteringsanvisning, varken på uponors hemsida, eller i övrigt på nätet.

Här är produkten på hemsidan: https://www.uponor.com/sv-se/vvs/pr...r-flex/uponor-teck-skarvdosa-m7#tab-documents

Jag gör det kanske till ett större problem än vad det är, men den ser inte lika dan ut i båda ändar.
Så jag funderar på om det finns en sida för 28mm, och en för 25mm, eller något annat jag inte fattar.
Det går ju inget flöde i skyddsröret, så det kan väl inte ha något med flödesriktining att göra.

Skickar med två bilder på ändarna.
Bild 1
Hand håller en ände av en Uponor Skarvdosa M7 mot en mönstrad duk, förpackning och instruktioner i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild 2
En hand håller en Uponor Skarvdosa M7 för skyddsrör med synlig intern struktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som vet?
Mycket tacksam för hjälp!

Rickard.
Sök efter rsk nr på rskdatabasen så finns allt där, Rsknummret finns på förpackningen.

• Gilla
Juniperus
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Sök efter rsk nr på rskdatabasen så finns allt där, Rsknummret finns på förpackningen.
Jag har kikat där, men finns bara bvd. Ingen monteringsanvisning.

Det finns däremot en annan produkt som egentligen är samma, men 25mm skyddsrör är förmoterat. Då tycker jag att det ser ut som att 25mm är på sidan enligt bild 1 och sidan enligt bild 2 är ledig för 28mm röret.

Vi kanske kan glömma den här frågan helt.

Har en till skarvdosa, och på den ser båda sidor lika ut. Jag testade att peta på gummipackningen, och den vänder sig lätt.
Så det är nog bara att trycka på och skruva åt.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…

M multix skrev:
[media]
Fel produkt. Jag har en skarvdosa, inte kopplingsdosa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.