Sitter och läser på inför monteringen av Uponors m7a väggdosa men jag blir lite trött, det är dåligt med instruktioner från Uponors sida. Monteringen av själva dosan är jag jag med på hur den ska ske. Det jag funderar på är hur själva nippeln ska anslutas sedan. I fallet med duschblandare med m26-anslutning är nippeln 70mm lång. Väggen är tänkt att består av 15mm plywood, 13mm gips, 15mm kakael och fix (15+13+15=43mm). Ska nippeln kapas så att den inte sticker ut så långt eller ska väggdosa monteras en bit in i väggen? Ska den dessutom monteras med lin och pasta?
 
N NoOne2k skrev:
Sitter och läser på inför monteringen av Uponors m7a väggdosa men jag blir lite trött, det är dåligt med instruktioner från Uponors sida. Monteringen av själva dosan är jag jag med på hur den ska ske. Det jag funderar på är hur själva nippeln ska anslutas sedan. I fallet med duschblandare med m26-anslutning är nippeln 70mm lång. Väggen är tänkt att består av 15mm plywood, 13mm gips, 15mm kakael och fix (15+13+15=43mm). Ska nippeln kapas så att den inte sticker ut så långt eller ska väggdosa monteras en bit in i väggen? Ska den dessutom monteras med lin och pasta?
Kapa och lin+ pasta är det jag har listat ut. Men som sagt Uponors instruktioner suger.
 
  • Gilla
NoOne2k
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.