3 176 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Uponor PEX RiR - Väggenomföring ja ... men golv?
Försöker sätta mig in i RIR-systemet från Wirsbo/Uponor inför stundande husrenovering. Det verkar ju vettigt men det som inte är vettigt är handböcker etc. (iallafall inte de jag hittat) ....
Nåja .... väggenomföringen förstår jag är vettig för installation av duschblandare etc i badrum tex. Men vad händer om jag ska upp ur golvet t.e.x. under köksbänken? Använder jag en väggenomföring för att komma ur golvet eller vad?
Nåja .... väggenomföringen förstår jag är vettig för installation av duschblandare etc i badrum tex. Men vad händer om jag ska upp ur golvet t.e.x. under köksbänken? Använder jag en väggenomföring för att komma ur golvet eller vad?
Roths variant är gjord för att gå upp ur golv eller att gå ut i vägg för t.ex. dusch. Wirsbos variant funkar för detta också men kan vara lite knixigare att fixera tycker jag i alla fall. Kolla monteringsanvisningar för Roth så ser du vilka exempeldragningar de har. Du hittar dessa på www.rothscandinavia.se eller www.sigro.se.Jagar skrev:Försöker sätta mig in i RIR-systemet från Wirsbo/Uponor inför stundande husrenovering. Det verkar ju vettigt men det som inte är vettigt är handböcker etc. (iallafall inte de jag hittat) ....
Yamma
Klicka här för att svara