Hej,

Är det någon kvalitets resp. prisskillnad mellan olika Säker Vatten rör-i-rör typer?

Tex Roth, Wirsbo, eller Upnor?

Wirsbo = Upnor det är samma företag i dag

ok, jag misstänkte det. Är de bättre än tex Roth system?

Ur en teknisk synvinkel skulle det förvåna mig om det är någon praktisk skillnad mellan dessa fabrikat.

Ska du jobba själv med sakerna kan jag dock konstatera att Wirsbo har tydliga insruktioner, bra dokumentation på nätet, lättåtkomlig produktlista på webben och en support som gärna hjälper till. På denna punkt ligger Roth efter, iaf för något år sedan.

Sist men inte minst, alla nätbutiker säljer wirsbo. Jag gissar att priserna på Wirsbo är aningen mer pressade men kanske tar man också lite mer betalt från början så det jämnar ut sig.

Finns det något skäl till att INTE köra på Wirsbo?

Sigro har billigare rör än rinkaby så det är ett skäl iaf. Sen säljer inte rinkaby 16 mm wirsbo medans sigro säljer 16 mm Roth.

Roth har också en 10,5mm variant för de som inte har höjden på sin sida.

Dock är det så gott som garanterat liknande rör och produkter i sig. Vad man väljer är helt upp till en själv.

v-g skrev:
Sigro har billigare rör än rinkaby så det är ett skäl iaf. Sen säljer inte rinkaby 16 mm wirsbo medans sigro säljer 16 mm Roth.

Roth har också en 10,5mm variant för de som inte har höjden på sin sida.

Dock är det så gott som garanterat liknande rör och produkter i sig. Vad man väljer är helt upp till en själv.
Byggbo.se har ett fullt Wirsbo-sortiment och när jag har handlat har dom dessutom varit billigast.

Hittade en fin gammal tråd istället för att starta ny...

Ska snart börja handla in material för RiR till nyt badrum. Alltså inte golvvärme utan till tappställen och dyl.

Personligen har jag fastnat för Roth, men kanske bara för att jag har deras produktblad hemma.

Jag skulle vilja ställa tre frågor:

1. Vilka system kräver inga dyra verktyg?
2. Finns det några kända problem (kvalitet eller montering) med något fabrikat?
3. Är det stor (> 20%) prisskillnad mellan systemen?

Tack,

Jörgen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.