Hej! Behöver en avstängningsventil, en unionventil, till ett termovar laddpaket (dvs typ laddomat fast annat fabrikat). Den ansluter med dimension 40 (1 1/2 tum) och gummipackning mot pumpen och en r32 (1 1/4 tum) i andra änden.

Nån som vet var jag hittar en?

Det verkar vara lögn i helsike att få tag i just denna... När jag hör av mig till lk-armatur som gjort den och givetvis har den som reservdel får jag svaret att de inte befattar sig med att skicka delar till privatpersoner:thumbdown:

Kanske går det att ordna det hela med andra komponenter, men hur?

tacksam för idéer!
 
Ta rsk nr från lk och beställ via sigrp eller byggbo.se?
 
Krilleman
Vad har du för RSK-nr på produkten du tänkt använda?
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Ta rsk nr från lk och beställ via sigrp eller byggbo.se?
Mathias, det var bättre kvalitet på dina inlägg före smartphone-tiden ... ;)

sigro.se

Där är RSK-nummer = deras beställningsnummer. Så har du bara RSK så löser det sig.
Och har dom inte delen så maila bara kundtjänst så tror jag dom lägger upp den direkt åt dig.
Jag har fått dom att lägga upp flera artiklar åt mig, det var absolut inget problem.
 
  • Gilla
Stenolofanders
  • Laddar…
Tack ska ni ha! Hittar inget RSK- nummer på egen hand för just denna grunka, verkar vara en sällsynt juvel. Försöker med lk igen.
Mikael_L skrev:
Mathias, det var bättre kvalitet på dina inlägg före smartphone-tiden ... ;)
Känner igen det där... Korvfingrar och små tangenter och ett rättstavningsprogram som är åt Randers (jag skrev "fanders"). Att d ändå e så gött m smartfån, tyck ja...
 
Ävafan. Bara en bokstav fel i det inlägget. Och det är faktiskt Ipaddans fel, mitt pekfinger når tex i te till bokstave " ".
 
Krilleman
Redigerat:
krilleman_215 skrev:
Enligt termoventiler är den i dimension 50
[länk] />
Men art nr: 14 13 01 ser lovande ut!
[länk]

Men var åter igen var handlar man den om man inte har konto hos grossist?
Termoventilers modell verkar ju kalasfin, om jag nu får tag i den nånstans. Packning av teflon, minsann... Bra idé att ersätta de däringa gummipackningarna med något bättre: spröda spruckna och eländiga som de är på mitt bät beg ex. Sätter dit nya nu. Gummi...
 
Saken är biff. Lk skickade ventilen! En uppgraderad variant jämfört med den jag ersatte: denna har snabbkoppling och nyckelmanövrering istället för rakspår för skruvmejsel. Finfin bild har jag men lyckas inte lägga upp den från iphonen. (Trodde jag, tills jag postade inlägget: nu blev det TVÅ bilder=dubbelt så bra men hur får jag bort den ena?)
Tack ska ni ha för er hjälp, nu ska jag skruva vidare i pannrummet!
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.