Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Hej! Behöver en avstängningsventil, en unionventil, till ett termovar laddpaket (dvs typ laddomat fast annat fabrikat). Den ansluter med dimension 40 (1 1/2 tum) och gummipackning mot pumpen och en r32 (1 1/4 tum) i andra änden.
Nån som vet var jag hittar en?
Det verkar vara lögn i helsike att få tag i just denna... När jag hör av mig till lk-armatur som gjort den och givetvis har den som reservdel får jag svaret att de inte befattar sig med att skicka delar till privatpersoner
Kanske går det att ordna det hela med andra komponenter, men hur?
tacksam för idéer!
Nån som vet var jag hittar en?
Det verkar vara lögn i helsike att få tag i just denna... När jag hör av mig till lk-armatur som gjort den och givetvis har den som reservdel får jag svaret att de inte befattar sig med att skicka delar till privatpersoner
Kanske går det att ordna det hela med andra komponenter, men hur?
tacksam för idéer!
Mathias, det var bättre kvalitet på dina inlägg före smartphone-tiden ...MathiasS skrev:
sigro.se
Där är RSK-nummer = deras beställningsnummer. Så har du bara RSK så löser det sig.
Och har dom inte delen så maila bara kundtjänst så tror jag dom lägger upp den direkt åt dig.
Jag har fått dom att lägga upp flera artiklar åt mig, det var absolut inget problem.
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Tack ska ni ha! Hittar inget RSK- nummer på egen hand för just denna grunka, verkar vara en sällsynt juvel. Försöker med lk igen.
Känner igen det där... Korvfingrar och små tangenter och ett rättstavningsprogram som är åt Randers (jag skrev "fanders"). Att d ändå e så gött m smartfån, tyck ja...Mikael_L skrev:
obba skrev:
Enligt termoventiler är den i dimension 50
http://www.termoventiler.se/media/upload/lm21_reservdelslista_s.pdf
Men art nr: 14 13 01 ser lovande ut!
http://www.termoventiler.se/index.php?sida=produkter&undersida=ovriga_produkter&produkt=kulventiler
Men var åter igen var handlar man den om man inte har konto hos grossist?
Redigerat:
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Termoventilers modell verkar ju kalasfin, om jag nu får tag i den nånstans. Packning av teflon, minsann... Bra idé att ersätta de däringa gummipackningarna med något bättre: spröda spruckna och eländiga som de är på mitt bät beg ex. Sätter dit nya nu. Gummi...krilleman_215 skrev:
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Saken är biff. Lk skickade ventilen! En uppgraderad variant jämfört med den jag ersatte: denna har snabbkoppling och nyckelmanövrering istället för rakspår för skruvmejsel. Finfin bild har jag men lyckas inte lägga upp den från iphonen. (Trodde jag, tills jag postade inlägget: nu blev det TVÅ bilder=dubbelt så bra men hur får jag bort den ena?)
Tack ska ni ha för er hjälp, nu ska jag skruva vidare i pannrummet!
Tack ska ni ha för er hjälp, nu ska jag skruva vidare i pannrummet!
Redigerat:
Klicka här för att svara

