Har du testat att återställa switchen till "fabriksinställningar" som @Demmpa föreslog?
Gjorde ett nytt försök nu på fm, men med samma resultat.
Testade med android appen först inget resultat, vid försök med manuell installation så får jag felmeddelandet
"Kunde inte ansluta till enhetens wifi"
Så jag antar att jag inte kan använda den vid anslutning av switchen som då bara är trådansluten.
Eller?
Via servern och "discovery tool" så får jag samma felmeddelande, som jag kan lösa genom att stoppa "unifi's service"
Men hittar trots det inget mer än min "in wall AP" (som verkar fungera perfekt).
Tittar jag i routern så är det inget ip nummer utdelat för den.
Nu har jag en gammal Telia router,, (om det kan påverka).
Men vad jag kan se så fungerar både nätverket efter Unifi switchen utan problem samt min nya AP.
Vad skulle det innebära att lämna switchen i detta läge, är jag mera sårbar ....
blackarrow skrev:
Vill man att UniFi Controllerns Dash-board (websida) ska “lysa grönt” och tex visa historik över trafiken, så har man nytta av att byta ut routern mot en USG (User Securitas Gateway) och ha en CloudKey där kontrollerna mjukvaran ständigt snurrar.
Tanken är att utöka med ytterligare 2-3 Ap samt 1 switch längre fram , kan jag vänta till dess med att uppgradera med en USG samt CloadKey.