Nu är nätet äntligen uppdaterat. Och skillnaden är markant. Från att ha tappat tusentals paket varje timme har jag nu 0 tappade paket på 10 timmar. Jag har 250/100 Mbit/s och med IPS (Intrusion Prevention System) på så får jag nu ca 240 Mbit/s ner istället för ca 200 Mbit/s som jag fick innan med den gamla USG utan IPS på. Alla gamla blå Netgear-lådorna är utbytta även om det bara är 24-portsswitchen som är kass.
Nu är jag dessutom förberedd för kamerainstallationer efter uppgraderingen av cloud keyn till v2 Plus :)

Frun tyckte att det blev lite större projekt att installera en kamera än vad hon hade tänkt sig. Men nu blir det grejer över för att förbättra nätverket hemma hos min far också.

En liten varning om det är någon som funderar på att uppgradera till USG 4 PRO eller någon av Unifis switchar med fläktar. De surrar rätt så högt även vid låga temperaturer. Jag har dem i en kattvind till vilken vi alltid har dörren stängd men det är ett svagt surrande precis utanför ändå. Någon meter från dörren är det helt tyst dock.

Ingen bild då jag inte fått ordning på kablarna. Men det skall jag fixa vilket år som helst :)

-RB- -RB- skrev:
En liten varning om det är någon som funderar på att uppgradera till USG 4 PRO eller någon av Unifis switchar med fläktar. De surrar rätt så högt även vid låga temperaturer. Jag har dem i en kattvind till vilken vi alltid har dörren stängd men det är ett svagt surrande precis utanför ändå. Någon meter från dörren är det helt tyst dock.
Tydligen är Unifis switchar kända för att vara bullriga. Men här visar Crosstalk Solutions hur man kan byta ut fläktarna mot egna bättre.

• Gilla
tetsuo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.