tommib
ccf skrev:
Min byggare berättade idag (såklart långt efter att klinker är lagt och golvbrunnen är på plats...) att det är svårt att få det bra om man har två duschdörrar (kanske speciellt om de är raka, vilka mina är) kombinerat med en duschränna. Pga fallet på golvet blir det en ganska rejäl "glipa" mellan nederkanten av dörren och golvet längst in vid väggen (eftersom golvet lutar in mot väggen).
Han skall nu kolla upp om det hår att slipa ned duschdörren så att dess nederkant lutar lite upp sett från väggen och ut i rummet (lite svårt att förklara).
Tydligen blir det bättre om den ena duschväggen är fast och man endast har en sida som är en rörlig dörr.
Ja, detta ges av geometrin när du har fall åt ett håll men duschdörrar i flera vinklar. En fast vägg går att slipa, en rörlig kommer du inte kunna få tät utan att ha fall åt två håll, vilket man vill slippa med stora plattor och är hela poängen med Unidrain.

nino skrev:
Tänk på att på bilderna till unidrain så set det ut som om ramen ligger mot väggen det gör det inte, om man inte limmar upp en 20 mm LUX-skiva utanpå tätskiktet, gör man inte det så Blir det en 15-20mm remsa mellan ramen och väggen.

Jag lämnade plattor på vattenskärning för att få det snyggt, finns en bild någonstans i forumet
Kanske på Highline, men inte den vanliga. Den vanliga är anpassad för ett kakel på 8-10mm

Såhär såg det ut innan sista varvet var klart med min brunn
DSC_0065.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Ja så kanske det är, trodde det var lika på alla rännor

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.