Hej
Är det någon som monterat en unidrain ränna med custom ram, alltså den som man limmar klinker på så att det enda som syns i golvet är en smal spalt där vattnet rinner ner

Har monterat en 1200mm ränna och ska lägga 600*600 plattor, satt väggen först sen började jag titta på anvisningen till custom ramen och där föreslår dom att man ska tätskikta golv / vägg och sen limma en 20mm LUXskiva utanpå tätskiktet... och kakla på den. Man ska tydligen göra så för att slippa en 20mm remsa mot väggen...

Tänkte höra om någon här har använt en sån och hur ni har gjort, gärna bilder
 
T
Men unidrainen är väl satt intill väggen? Och då kommer väggplattan ner på brunnsramen sedan läggs själva locket i med klinkern istället för gallret. Då behöver man ju ingen remsa intill väggen?

Kollar på Unidrains hemsida och det finns tydligen en modell som heter "custom no frame" är det denna modell som du har monterat?
 
Så här är det gjort hos oss!
 
  • 1374787550515.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tank77: ja den sitter mot vägg men om du titta på bilden som te96usn så ser du att det blir en remsa mot väggen om man inte limma på en 20mm skiva ovanpå tätskiktet... Mycket märklig konstruktion tycker jag och dyr

funderar på om man kan bredda den lösa biten så man får spalten mot väggkaklet och slipper 20mm biten.
Dessutom så är den lösa biten inte 1200mm utan någon cm mindre så då går det inte jämnt upp med 600 plattorna heller... få se om det går att bredda den biten också, problemet blir ju att klinkern blir frihängande där, men det gör kanske inget
 
dessutom så hur 17 ska man få perfekta snitt i 600mm granitkeramik utan urslag...
 
Vattenskära kanske?
 
blackadder: jo jag har ju själv tippsat om det i en annan tråd :)

trodde inte det fanns någon med en sån maskin i närheten men det fanns det så det blir nog att vattenskära
 
Då var det där jag läste det :)
 
nu har jag fått klinkern vattensågad, på väg hem ska ta kort när jag är hemma.
snitten blev verkligen helt perfekta
 
13090035.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


den smala biten är 3mm!! och ca 57cm lång
 
nino skrev:
[bild]

den smala biten är 3mm!! och ca 57cm lång
Satan va läckert! Vad fick du betala för det?
 
  • Gilla
TorEke
  • Laddar…
det är 2 likadana plattor, fast dom är spegelvända, 1350:- inkl moms
kanske lite dyrt, men det är ju en engångs kostnad på ett helt badrum... brunnen kostar ca 8000:-
 
Rackarns vad bra det där blev! :) Vilken firma gjorde de?
 
MCM i Mora, men det fixar nog vilken firma som helst som har en vattenskärmaskin
 
mittenbiten ditlagd för att få ett hum om slutresultatet
13090055.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.