Hej
Är det någon som monterat en unidrain ränna med custom ram, alltså den som man limmar klinker på så att det enda som syns i golvet är en smal spalt där vattnet rinner ner
Har monterat en 1200mm ränna och ska lägga 600*600 plattor, satt väggen först sen började jag titta på anvisningen till custom ramen och där föreslår dom att man ska tätskikta golv / vägg och sen limma en 20mm LUXskiva utanpå tätskiktet... och kakla på den. Man ska tydligen göra så för att slippa en 20mm remsa mot väggen...
Tänkte höra om någon här har använt en sån och hur ni har gjort, gärna bilder
Är det någon som monterat en unidrain ränna med custom ram, alltså den som man limmar klinker på så att det enda som syns i golvet är en smal spalt där vattnet rinner ner
Har monterat en 1200mm ränna och ska lägga 600*600 plattor, satt väggen först sen började jag titta på anvisningen till custom ramen och där föreslår dom att man ska tätskikta golv / vägg och sen limma en 20mm LUXskiva utanpå tätskiktet... och kakla på den. Man ska tydligen göra så för att slippa en 20mm remsa mot väggen...
Tänkte höra om någon här har använt en sån och hur ni har gjort, gärna bilder
Men unidrainen är väl satt intill väggen? Och då kommer väggplattan ner på brunnsramen sedan läggs själva locket i med klinkern istället för gallret. Då behöver man ju ingen remsa intill väggen?
Kollar på Unidrains hemsida och det finns tydligen en modell som heter "custom no frame" är det denna modell som du har monterat?
Kollar på Unidrains hemsida och det finns tydligen en modell som heter "custom no frame" är det denna modell som du har monterat?
tank77: ja den sitter mot vägg men om du titta på bilden som te96usn så ser du att det blir en remsa mot väggen om man inte limma på en 20mm skiva ovanpå tätskiktet... Mycket märklig konstruktion tycker jag och dyr
funderar på om man kan bredda den lösa biten så man får spalten mot väggkaklet och slipper 20mm biten.
Dessutom så är den lösa biten inte 1200mm utan någon cm mindre så då går det inte jämnt upp med 600 plattorna heller... få se om det går att bredda den biten också, problemet blir ju att klinkern blir frihängande där, men det gör kanske inget
funderar på om man kan bredda den lösa biten så man får spalten mot väggkaklet och slipper 20mm biten.
Dessutom så är den lösa biten inte 1200mm utan någon cm mindre så då går det inte jämnt upp med 600 plattorna heller... få se om det går att bredda den biten också, problemet blir ju att klinkern blir frihängande där, men det gör kanske inget
Medlem
· västra götaland
· 1 016 inlägg
Vattenskära kanske?
Medlem
· västra götaland
· 1 016 inlägg
Då var det där jag läste det 


