Vet att detta har disskuterats i tidigare trådar. Men är det någon som verkligen använt Lips tätskikt produkter i hop med Unidrains golvbrunnar. "Inte bara tänkt"

Lip är igentligen ingen godkänd tätskikts produkt om man tittar på Unidrains hemsida, men det verkar som flera ändå andvänder det.

Om ni har gjort det har ni haft några problem med monteringen eller efteråt?

Ring LIP så får du höra, det har jag gjort svaret har du säkert läst i de andra trådarna och ja det är två tre förrutom jag som använt denna kombination.

Monteringen står också svaret på i de andra trådarna och det är enkelt: "Ja det är inga problem bara man är nogrann".

Jag har ännu inte haft mitt i 10 år så jag vet ju inte om det håller eller ej.

Unidrain har inte uppdaterat sin sida nåt nyligt, dvs för ett halvår sen stod samma leverantörer där som nu.

Det är just det som är det konstiga med att kontakta Lip.

Jag skickade ett mail till Lip i Sverige och frågade om detta att använda deras produkter till Unidrains
golvbrunnar och det svaret jag fick var att i dagsläget är deras produkt inte godkänd att användas.

Det kan man väl i och för sig förvänta sig att de skulle säga, men tydligen är det inga större problem i varje fall.

K
Vad jag vet så har ingen tätskiktstillverkare godkänt unidrain än

Enligt Unidrains hemsida är i varjefall dessa godkända tätskikt...

-Uzin
-Kerakoll
-Technokolla
-Alfix

Technokolla och Uzin har däremot inga tätskikt som är godkända enligt de nya reglerna, se www.bkr.se .

K
Jag skulle inte riktigt lita på Unidrain utan verkligen kolla med tätskiktsleverantören. Ett tag uppgav Unidrain att de var godkända med ett par leverantörer, men kollade man med de leverantörerna så var svaret: "icke".
Unidrain skickade även ut en monteringsanvisning som de hade gjort på eget bevåg utan tätskiktsleverantörens vetskap.

RING LIP så får du veta mer de har väldigt bra kundtjänst upplevde jag.

Deras färgtekniker sade att LIP har vidhäftning mot RF och det är ju där pudelns kärna ligger eller har jag misstagit mig?

Det har nog alla tätskiktssystem om man utför det korrekt. Men det är inte en lika bombsäker anslutningsform som klämring, det är nog därför vissa leverantörer tvekar. De vill avvakta och se hur det går med de som redan byggts på det här viset.

Enig mig dig jon men tyvärr verkar inget hända på den fronten och man kan ju inte vänta för evigt.

Är man det minsta osäker kan ju en välplacerad inspektionslucka vara ett alternativ kanske.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.