Håller på att renovera badrummet för fullt nu. Men jag har fastnat vid golvrännan, och rör-kompisen har inget förslag heller.
Problemet är att unidrain har treflänsar som man skall fästa i bakre, och höger,vänster vägg, detta skall göras innan golvet har lagts enligt monteringsanvisningen och våtrumskivorna skall då vara påsatt innan.
jag skall ha en duschnich(heter det så?), som är 90cm bred och 150cm lång. Problemet är att jag då måste upp med den nya väggen(rött streck i bilden) innan jag lägger på golvet.
Har ni någon bra ide?
Bifogar en bild, är lite svårt att förklar i ord
Grått=golvåsar
Rött= ny vägg
Orange= rött(ny vägg)
Problemet är att unidrain har treflänsar som man skall fästa i bakre, och höger,vänster vägg, detta skall göras innan golvet har lagts enligt monteringsanvisningen och våtrumskivorna skall då vara påsatt innan.
jag skall ha en duschnich(heter det så?), som är 90cm bred och 150cm lång. Problemet är att jag då måste upp med den nya väggen(rött streck i bilden) innan jag lägger på golvet.
Har ni någon bra ide?
Bifogar en bild, är lite svårt att förklar i ord
Grått=golvåsar
Rött= ny vägg
Orange= rött(ny vägg)
Redigerat:
Tackar för svaret
Vet inte om jag har låst fast mig på fel väg
.
Kom gärna med tips
, har inte snickrat så mycket förut, och jag vet inte hur jag skall få upp en vägg på bara en 45mm golvås, käns enklar om spånskivorna skulle kunna läggas först, så syllen får ett bra underlag. Eller går det göra på ett annat sätt?
Typ att syllen står på kortlingar?
Sedan för att göra saken värre så skall jag använda spårade golvskivor för golvärme, så enklast skulle vara att få skivorna dit först med slang och sedan slänga dit väggen.
Hallen som ligger till vänster om bilden kommer att även byta golv, och den vänstra långa väggen i bild kommer oxå att rivas, eftersom den idag hänger mitt i en golv ås utan underlag. Så jag skulle helst villja lägga skivor i hallen och i badrummet samtidigt, Så att den väggen blir stabil
Nu är jag inne på att göra två slignor istället, 1 för hallen och badrummet. och den andra för duchnichen.
Tror det finns ett enklare sätt, men jag tror att jag är fastlåst i felbana.
Vet inte om jag har låst fast mig på fel väg
Kom gärna med tips
Typ att syllen står på kortlingar?
Sedan för att göra saken värre så skall jag använda spårade golvskivor för golvärme, så enklast skulle vara att få skivorna dit först med slang och sedan slänga dit väggen.
Hallen som ligger till vänster om bilden kommer att även byta golv, och den vänstra långa väggen i bild kommer oxå att rivas, eftersom den idag hänger mitt i en golv ås utan underlag. Så jag skulle helst villja lägga skivor i hallen och i badrummet samtidigt, Så att den väggen blir stabil
Nu är jag inne på att göra två slignor istället, 1 för hallen och badrummet. och den andra för duchnichen.
Tror det finns ett enklare sätt, men jag tror att jag är fastlåst i felbana.
Hej, du ska ju såga ut för brunnen i spånskivan. Jag hade lagt golvet och sågat ut för brunnen. Och när det är gjort så är det ju bara att montera upp den nya väggen innan du sätter ditt brunnen!
http://www.unidrain.se/index.php?id=361&L=2
http://www.unidrain.se/index.php?id=361&L=2
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Fast om du skall följa monteringsanvisningen (och det bör man, framförallt i våtrum) så måste golvskivan monteras efter brunnen.froggen skrev:
Tackar för alla svaren
Eftersom jag är nybörjare och enligt unidrains montering skall brunnen upp först och sedan skivan. Så blev rörigt i min hjärna
, skulle bli problem att få dit den 3:e väggen efter att brunnen sitter fast. Nu kortlade jag istället och skruvade fast syllen i den i stället. Så nu kan jag monter upp väggen i förväg. Och kommer att monter upp våtrumskivorna i nichen, så att resternade kan kopplas och dras
Jag kommer ett använda våtrums cascos system
Eftersom jag är nybörjare och enligt unidrains montering skall brunnen upp först och sedan skivan. Så blev rörigt i min hjärna
Jag kommer ett använda våtrums cascos system
Klicka här för att svara