4 707 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Underlimmad ho på ekskiva
Jag tänkte ha en underlimmad diskho på en oljad ekskiva nu när det väl är dags att renovera.
När jag ringde och hörde med ett snickeri fick jag till svar att efter årens lopp så blir inte ytan vid diskhon bra. På grund av att det är svårt att få detta område som är nedfasat runt den underlimmade hon mättat med olja. Då öppnar sig ju träet, det håller jag med. Men vad har ni för erfarenheter om detta?
Skall man ha en nedfälld eller underlimmad ho på en oljad ekskiva ??? ???
När jag ringde och hörde med ett snickeri fick jag till svar att efter årens lopp så blir inte ytan vid diskhon bra. På grund av att det är svårt att få detta område som är nedfasat runt den underlimmade hon mättat med olja. Då öppnar sig ju träet, det håller jag med. Men vad har ni för erfarenheter om detta?
Skall man ha en nedfälld eller underlimmad ho på en oljad ekskiva ??? ???
Underlimmat? Mode, antagligen...
Med tanke på vad det kostar är det väl inte så konstigt att metoden rekommenderas. Jag är mycket skeptisk (ovanligt.
) till att limskarven håller sig fräsch länge.
Det bästa ur funktionssynpunkt är naturligtvis en rostfri diskbänk. Inte så sexigt alla gånger.
Det näst bästa är antagligen en nerfälld ho med avrinningsyta.
Med tanke på vad det kostar är det väl inte så konstigt att metoden rekommenderas. Jag är mycket skeptisk (ovanligt.
Det bästa ur funktionssynpunkt är naturligtvis en rostfri diskbänk. Inte så sexigt alla gånger.
Det näst bästa är antagligen en nerfälld ho med avrinningsyta.
Givetvis är rostfritt bra - det lär dröja innan vi får se massiva träskivor på bårhuset..... ;DKarlXII skrev:Underlimmat? Mode, antagligen...
Med tanke på vad det kostar är det väl inte så konstigt att metoden rekommenderas. Jag är mycket skeptisk (ovanligt.) till att limskarven håller sig fräsch länge.
Det bästa ur funktionssynpunkt är naturligtvis en rostfri diskbänk. Inte så sexigt alla gånger.
Det näst bästa är antagligen en nerfälld ho med avrinningsyta.
Min Franke-diskbänk, nedfälld, har avrinningsyta med eget avlopp och det verkar fungera bra.
Oljar man ordentligt och torkar av kanten precis som man torkar av resten av bänken efter att man stökat runt tror jag skivan håller tills man ändå tröttnat på köket och gör om. Lagom till pensionen ungefär....
Exakt vad har du för huvudsakligt användningsområde för diskbänken egentligen? :-XLindaLu skrev:
Jag ser skillnaden direkt:
Kvinna = Utseendet
Man = Praktiskt
Detta ger en kompromiss:
Vi går på kvinnans önskemål. Det är enklast för då kan man sedan säga:
Vad var det jag sa!
Vi har idag en diskbänk på 90*50 cm med en ho med avrinning/avställnings yta. Det är praktiskt. Min andra hälft vill inte ha en avrinningsyta/avstälnningsyta. Vad skall man göra av all disk som är nydiskad då? Vem skall torka och ställa in den VARJE gång då? Inte jag....
Men om någon vill ta på sig detta jobb så varsågod!
8)
Kvinna = Utseendet
Man = Praktiskt
Detta ger en kompromiss:
Vi går på kvinnans önskemål. Det är enklast för då kan man sedan säga:
Vad var det jag sa!
Vi har idag en diskbänk på 90*50 cm med en ho med avrinning/avställnings yta. Det är praktiskt. Min andra hälft vill inte ha en avrinningsyta/avstälnningsyta. Vad skall man göra av all disk som är nydiskad då? Vem skall torka och ställa in den VARJE gång då? Inte jag....
Men om någon vill ta på sig detta jobb så varsågod!
Klicka här för att svara