Fick igår leverans av bänkskivor (laminat) med underlimmade hoar, en stor ho och en liten. Den lilla är ojämt monterad, dvs det syns olika mycket av plåten på vänster och höger sida. Den stora hon ser bra ut.
Leverantören menar att det är svårt att montera små hoar och att detta ligger inom normalvariation.
Är det bara att acceptera denna "skönhetsdefekt"?

DSC_0979 1 kopia.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen som kan råda lite?

Det ser ju inte så där jätte bra ut men jag vet inte vad normalvariationen är. Det är väl bara att fråga vad de har för toleranser och mäta? Vill de inte säga vad de har för toleranser är det bara att stå på sig att då är vasken felmonterad. Du lär nog inte få en ny specialtillverkad bänkskiva men en prisreduktion borde inte vara omöjlig.

Jag hade inte accepterat detta, köper man dyra specialbeställda grejer ska de perfekta.

//Johan

Har verkligen försökt stå på mig här men de tar inte ens emot det som ett reklamationsärende. Fabriken hävdar att de monterar allt för hand och att det därför är ett hantverk och att vi får acceptera denna förskjutning. Jag tycker då att detta borde man informerat om innan lagd beställning och att vi beställde av just dessa för att få hög kvalitet men jag kan tydligen stånga mig blodig för jag kommer ingen som helst vart med dem... 😩

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.