Hej.
Väggarna som bilderna visar är inomhus, de skall lagas och putsas om. Ventilationskanalen skall bort och hålet muras igen.
Har funderat över att det kanske behövs pusnät pga gamla sprickor, igenmurade fönster, elementnisch mm.
Är det någon snäll här som kan detta och kan säga om nät behövs och hur det i så fall skall monteras?
Väggarna som bilderna visar är inomhus, de skall lagas och putsas om. Ventilationskanalen skall bort och hålet muras igen.
Har funderat över att det kanske behövs pusnät pga gamla sprickor, igenmurade fönster, elementnisch mm.
Är det någon snäll här som kan detta och kan säga om nät behövs och hur det i så fall skall monteras?
Tack snälla för det snabba svaret.
Så hade jag tänkt göra med nätet och spika in i fogen men när jag frågade efter krampor på Bauhaus menade killen där att det inte skulle funka "att spika i betong". Jag fick känslan av att han inte riktigt var säker på sin sak. Går det alltså bra att spika in kramporna i fogen mellan stenarna? Vilken storlek/typ skall man ta i så fall?
Så hade jag tänkt göra med nätet och spika in i fogen men när jag frågade efter krampor på Bauhaus menade killen där att det inte skulle funka "att spika i betong". Jag fick känslan av att han inte riktigt var säker på sin sak. Går det alltså bra att spika in kramporna i fogen mellan stenarna? Vilken storlek/typ skall man ta i så fall?
Klicka här för att svara

