Tjo!
Har beslutat mig för att underlimma två IKEA Bredskär (
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29896343/) i en egenhändigt skapad betongskiva. Jag är 99% säker på beslutet, och tänker köra efter den här modellen (dimensionerna på bilden är inte skalenliga):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag gjuter skivan gjuter jag in 6-8 rostfria vagnsbult (M10-M12 eller nåt sånt) runt urtaget för diskhoarna. Därefter limmar jag först hon i skivan, varpå jag drar dit ett rostfritt plattjärn på vagnsbultarna med mutter och gänglåsning. Sist lägger jag silikon vid skarven mellan hon och skivan.
Nu till mitt lilla problem:
Vilket lim ska man köra med? Jag gillar personligen Bostik snabbepoxy, men jag vet inte hur bra det fäster på vare sig rostfritt eller betong. Finns det bättre alternativ? Iofs är både lim och plattjärn som att köra hängsle och livrem, men hoarna ska fan inte ramla ned under min livstid!

Idéer och tips mottages tacksamt!