6 644 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Underlimma diskbänk
Vi skall bygga nytt kök och jag har funderat på att underlimma diskbänken i bänkskivan. Skall man få detta gjort kostar det ett antal tusenlappar var man än vänder sig så därför har jag tänkt göra det själv.
Finns det någon som har någon bra info eller erfarenhet om hur man skall gå tillväga? Att såga upp hålet och sen fräsa kanten med en överhandsfräs känns som det naturliga men sen är jag osäker. Alla tips i ämnet är mycket uppskattade!
Finns det någon som har någon bra info eller erfarenhet om hur man skall gå tillväga? Att såga upp hålet och sen fräsa kanten med en överhandsfräs känns som det naturliga men sen är jag osäker. Alla tips i ämnet är mycket uppskattade!
finns en tidning som heter gör det själv hemmafixaren som tar upp detta steg för steg..den finns att titta i på biblioteket ..det var en utförlig beskrivning med bilder och allt ..jag tror det var nån gång i våras ..kom inte ihåg vilket nummer på tidningen men kolla bland tidskrifterna på biblioteket som sagt.de har magasinerat åtminstonde ett år tillbaka 
Är det någon som har en aning om hur spickblecken ska monteras? Får inte riktigt grepp om det i beskrivningen. Känns lite vågat att dra skruv när man fräst ur bänkskivan och det endast återstår ~ 10 mm att dra i. Tips?
Klicka här för att svara