1 302 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Underlag till klinkers
Tjo!
Vill lägga klinkers i ett kök. Just nu är det slitet linoleumgolv med plank under. Vissa av plankorna sviktar en del. Hur tjock plywood måste jag lägga över plankorna för att klinkersen inte ska spricka? Om jag tar bort plankorna och kör på plywood direkt, hur tjock ska den då vara, givet olika avstånd på reglarna under? (Jag har inte kikat efter).
Vill lägga klinkers i ett kök. Just nu är det slitet linoleumgolv med plank under. Vissa av plankorna sviktar en del. Hur tjock plywood måste jag lägga över plankorna för att klinkersen inte ska spricka? Om jag tar bort plankorna och kör på plywood direkt, hur tjock ska den då vara, givet olika avstånd på reglarna under? (Jag har inte kikat efter).
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Klinkers lägger man inte på plywood, gips ska du ha.robbs skrev:Tjo!
om jag skulle göra det så skulle jag riva ut plankorna, lägga 22mm spångolv och på det antingen limma en 13mm golvgips med S48 (om du inte ska ha golvvärme) eller armera och flytspackla in golvvärmen med min13mm
Då har du ett golv som håller
Då har du ett golv som håller
Klicka här för att svara